۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴

در راستای طرح خانه به خانه انجام شد؛

بازدید ایمنی از ۳۰۰ خانه در منطقه ونک تهران

بازدید ایمنی از ۳۰۰ خانه در منطقه ونک تهران

آتش‌نشانان در راستای طرح بازدید از منازل شهروندان در بافت های فرسوده به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از انتشار گاز مونواکسید کربن از ۳۰۰ خانه در محله های زرگنده و ده ونک تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام ریاضی مدیر منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این خبر گفت: در پی برنامه ریزی های صورت گرفته با شهرداری منطقه سه، خانه های محله های زرگنده و ده ونک مورد بازدید ایمنی آتش نشانان قرار گرفت وهمچنین ۴۰ عدد هشدار دهنده گاز مونواکسید کربن(ددتکتور) برای جلوگیری از مسمومیت افراد با این گاز سمی در منازل شهروندان تهرانی نصب و فعال شد.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان آتش نشانی به آگاه سازی شهروندان درباره مخاطرات گاز مونواکسید کربن، بیان داشت: استفاده از وسایل گرمازای غیر استاندارد و عدم توجه به نصب صحیح دودکش و بی توجهی به انتشار گاز مونواکسید کربن و مسمومیت افراد یک خانواده با آن در فصل پاییز و سرمای زمستان همواره یکی از دغدغه های آتش نشانان است.

مدیر منطقه دو عملیات افزود: از این رو در همه مناطق عملیاتی سازمان آتش نشانی، طرح ویژه این فصل(طرح خانه به خانه) اجرا می شود و آتش نشانان هر منطقه نیز به همراه مربیان آتش نشان داوطلب زن، به خانه های همشهریان تهرانی در نقاط مشخص سر می زنند و دلسوزانه از وسایل گرمازا، نحوه نصب دودکش، باز بودن مسیر دودکش، قرار گرفتن آبگرمکن و... بازدید کرده و موارد ایمنی را به ساکنان خانه گوشزد می کنند.

ریاضی با اشاره به بازدید ۳۰۰ خانه در محله های یاد شده تصریح کرد: در چند روز گذشته به همراه مهندس شاه وردیان، شهردار ناحیه دو منطقه ۳ شهرداری تهران از منازل شهروندان بازدید کردیم و ایشان ضمن دلجویی از مادر یک شهیدبزرگوار در این منطقه، نیاز برخی از ساکنان به مواردی همچون لوله بخاری استاندارد و... را برای تامین ایمنی آنها ضروری دانست و دستور تهیه اقلام را صادر کرد.

وی یادآور شد: در طرح خانه به خانه، اصول ایمنی و علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن برای ساکنان آموزش داده می شود و چنانچه ساکنان هر ساختمانی نیاز به آموزش بیشتر و یادگیری استفاده از خاموش کننده های دستی را احساس کنند می توانند به نزدیکترین ایستگاه مراجعه کرده و درخواست اعزام کارشناس آموزش را اعلام کنند.

این مدیر عملیات آتش نشانی اظهار امیدواری کرد که شهروندان عزیز با رعایت اصول ایمنی و توجه به هشدارهای کارشناسان سازمان آتش نشانی، فصل سرما را به سلامت در کانون گرم خانواده سپری کنند.

کد خبر 4787558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha