۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۴:۱۱

راهبرد گفتگوی مسلمانان و مسیحیان بریتانیا منتشر شد

انجمن مسلمان مسیحی بریتانیا راهبردی را با هدف رفع آشفتگی در روابط مسلمانان و مسیحیان منتشر کرده تا مسلمانان و مسیحیان در نشستهای خود با یکدیگر، آن را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کریسشن تودی، این راهبرد تلاش می کند تا پاسخهایی به 10 پرسش مشترک درباره آداب مسلمانان و مسیحیان به ویژه در عرصه های حساس از جلمه عادات نیایش هر دو دین، پوشش، سنتهای روزه داری با نگاهی به نزدیکتر کردن روابط دو گروه دینی ارائه کند.

اعضای انجمن مسلمان – مسیحی بریتانیا را نمایندگانی از شیعه، سنی، انگلیکن، کاتولیک، متودیست و ارتدکس تشکیل شده است.

این سند 6 صفحه ای با این هدف منتشر شده است که جوامع مسلمان و مسیحی و فعالان عرصه گفتگوی بین دینی را یاری کند.

جولین باند از اعضای این انجمن ابراز امیدواری کرد که این راهبرد برای آغاز رویارویی ها و یادگیری بیشتر مؤثر واقع شود.

انجمن مسلمان و مسیحی انتظار دارد توصیه های این راهبرد برخی از موانع راهی را که به برقراری روابط صادقانه میان مسلمانان و مسیحیان منتهی می شود برطرف کند .

در بخشی از این راهبرد آمده است: هر دینی دارای ارزشها، رسوم و آداب خود است که اگر به دنبال برقراری روابط صادقانه پایدار هستیم باید اعضای جامعه سایر سنتهای دینی از این ارزشها مطلع شوند.

این راهبر به مسلمانان و مسیحیان توصیه کرده از تبلیغات سیاسی، بحث و جدل پرهیز کرده و به خصوص از مسیحیان خواسته احترام سایر ادیان به ویژه مسلمانان به عیسی مسیح(ع) را مورد تصدیق قرار دهند.

این راهبرد همچنین سنتهای نیایشی مختلف مسیحی و مسلمانان را تبیین کرده و از مسلمانان خواسته این امر را درک کنند که مسیحیان اغلب ضرورت نیایش به نام عیسی مسیح (ع) را حس می کنند.

این انجمن همچنین خواستار تساهل و تسامح از سوی دو گروه دینی با هدف برقراری روابط نزدیک تر شده و ابراز امیدواری کرده است که تساهل و تسامح دو جانبه تمام روابط را محکمتر کند.

انجمن مسلمان – مسیحی سال 2006 از سوی اسقف اعظم کانتربری با هدف حمایت از مسلمانان و مسیحیان بریتانیا در راستای زندگی هماهنگی و مسالمت آمیز در جامعه ای دارای تکثر تشکیل شد.

کد خبر 479740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha