۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۴:۲۷

/ فناوری پزشکی / از سوی محققان دانشگاه MIT صورت گرفت ؛

ساخت لیزری جدید برای تصویربرداری سه بعدی از شبکیه چشم

ساخت لیزری جدید برای تصویربرداری سه بعدی از شبکیه چشم

محققان دانشگاه MIT از ساخت لیزری جدید برای تصویربرداری سه بعدی از شبکیه چشم خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تلاشی جدید برای ارتقای سطح درمان طیف وسیعی از بیماری های چشمی، محققان دانشگاه MIT گونه ای جدید از لیزر را برای تصویربرداری سه بعدی با ضریب شفافیت بالا از شبکیه چشم ابداع کرده اند.

در این سیسیتم جدید تصویربرداری از نور برای به دست آوردن شفاف ترین تصاویر سطح مقطع از چشم با هدف شناسایی و ردیابی کوچکترین تغییرات که به شکل گیری انواع بیماری های چشمی منتهی می شود، استفاده شده است.

این تکنیک جدید به همراه تکنیک های مشابه ارایه شده به میزان چشمگیری سرعت دانشمندان و متخصصان در تشخیص انواع بیماری های چشمی حتی در مراحل اولیه را فراهم کرده است.

بر اساس گزارش سایت گزارشات ابتکاری، تا پیش از این از تکنیک تصویربرداری سطح مقطع دو بعدی از شبکیه برای شناسایی بیماری های چشمی استفاده می شده که از سرعت پایینی برخوردار بوده است.

اما اکنون با استفاده ازاین لیزر جدید گروه محققان در دانشگاه MIT توانسته اند به رکورد تصویربرداری 236هزار خط در ثانیه دست یابند که جهشی 10 برابری را از حیث سرعت در مقایسه با روش های فعلی نشان می دهد.

قرار است که نتایج این ابداع جدید در دهم ماه مه سال 2007 و جریان برگزاری کنفرانس لیزر و الکترو اپتیک و کنفرانس الکترونیک کوانتومی و علوم لیزری در بالتیمور ارائه شود.

کد خبر 479743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha