۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳

در مراسم هفته پژوهش عنوان شد:

قرار گرفتن دانشگاه تهران در مسیر درست نوآوری با مجموعه شهردانش

قرار گرفتن دانشگاه تهران در مسیر درست نوآوری با مجموعه شهردانش

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: راه‌اندازی و توسعه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه تهران و مجموعه شهر دانش دانشگاه تهران نشان می‌دهد که دانشگاه در مسیر صحیح نوآوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس زارعی در مراسم رونمایی از چهار محصول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: کار این دانشگاه و پارک تکمیل زنجیره ارزشی ایده تا بازار است.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی و توسعه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه تهران و مجموعه شهر دانش دانشگاه تهران نشان می‌دهد که دانشگاه در مسیر صحیح نوآوری قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه استراتژی شهر دانش در دانشگاه تهران دیده شده گفت: شهر دانش دانشگاه تهران اتصال دهنده صنعت نسل ۲ و ۳ به نسل ۴ است که در نسل ۴ بر تحولات دیجیتال تأکید دارد.

در ادامه، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران، یک دانشگاه مادر و پیشرو در علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه در چهار روز این نمایشگاه تلاش داریم که زنجیره تبدیل علم و فناوری به دانش محقق شود، خاطر نشان کرد: یکی از محورهای برنامه پنجم دانشگاه تهران، مسئولیت های اجتماعی در راستای تأثیر دانشگاه بر جامعه است.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه همه بر این باورند که چالش‌های زندگی و جامعه از سوی دانشگاه‌ها، دانشگاهیان و محققان مرتفع می‌شود، گفت: هسته اصلی هر تحول به‌کارگیری دانش و آموزش و پرورش دو رکن اصلی این تحولات است؛ از این رو مسئولیت اجتماعی و خدماتی که دانشگاه به محققان ارائه می‌دهد، بسیار مهم است و این امر نیازمند زمینه‌سازی‌های خاصی است.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ما برای عرضه ایده‌ها و فناوری‌ها نیازمند همه اقشار کشور هستیم، بیان کرد: دانشگاه تهران از نظر علمی بسیار قوی است، ولی در سایر حوزه‌ها مانند سرمایه‌گذاری، صنعتی‌سازی و تجارت تجربه نداریم؛ از این رو علاقه‌مند هستیم تا از توانمندی‌های کشور در این راستا بهره ببریم.

کد خبر 4800552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha