۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶

امام جمعه کازرون:

سدسازی ازجمله ضرورت های کازرون است

سدسازی ازجمله ضرورت های کازرون است

کازرون -امام جمعه کازرون گفت: این شهرستان جزو شهرهای پربارش فارس است اما این آبها نگهداری نمی شود و از دست می رود بنابراین وجود سد برای شهرستانی که جزو شهرهای پربارش محسوب می شود ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کازرون گفت: یکی از دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا و همدستانش، کشور بدون دولت است. آنها کاری انجام می‌دهند که دولتی ساقط شود چنانچه در عراق و لبنان این چنین کردند و سپس کشور را به آشوب کشیدند.

وی افزد: امروز این آتش در دامن خودشان افتاده و دولت آمریکا درحال تبدیل به دولتی بی هویت است که ریشه‌های خود را از دست می‌دهد، چنانچه شاهد تصویب استیضاح ترامپ در روزهای اخیر بودیم.

امام جمعه کازرون گفت: در قضیه استیضاح ترامپ توسط سناتورها باید بدانیم که مار سر و دمش گزنده است، اما این برای ما مایه عبرت است که نمرود و قارون و فرعون در دنیایی که خدا رب العالمین است، جایگاهی ندارند.

حجت الاسلام صباحی افزود: یهودیت و پیروان حضرت موسی و اهل سنت را قبول داریم اما صهیونیسم و وهابیت را قبول نداریم، امیدواریم این اتفاقات در اسرائیل و آمریکا موجب ریشه کنی ظلم بشود.

وی با اشاره به اینکه دنیا بداند نظام اسلامی مقتدر است و قدرت جمهوری اسلامی ایران در ایمان و ایثار و ایستادگی ما است بیان کرد: دنیا با نظام اصیل و ریشه‌داری روبرو است و این نظام بیدی نیست ک با شرارت‌های احمقانه دشمنان بلرزد بلکه روز به روز در راه پرصلابت ایمان و عمل صالح مقتدرانه قدم خواهیم برداشت.

خطیب جمعه کازرون تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران از امامشان آموخته‌اند که حفظ نظام از واجبات است و تا آخرین قطره خونشان پای این نظام ایستاده و خواهند ایستاد.

حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه ما به برکت غدیر خم صاحب ولایت هستیم و گمراه نشده و مسیر را کج نمی‌رویم، افزود: چشمه ولایت آنقدر درایت دارد که دنیا در آن متحیر مانده و ما پای وصیت امام (ره) ایستاده‌ایم که فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکتمان نرسد.

وی تاکید کرد: امروز همگام با ولایت فقیه انتخاباتی دشمن شکن برپا خواهیم کرد و با رأی خود موجب اقتدار نظام خواهیم شد.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه شورای نگهبان مورد تأیید و حمایت رهبر انقلاب و همچنین بوسیله امام خمینی (ره) تأسیس شده است، افزود: این شورا قطعاً مورد حمایت مردم، خانواده‌های ایثارگران و بسیج همیشه پیروز و دلسوزان نظام اسلامی است و قطعاً شورای نگهبان از پشتوانه مردمی برخوردار است.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به اهمیت انتخاب افراد توسط مردم افزود: مردم باید موشکافانه رأی دهند چرا که دسترنج و اختیار شهر و کشورمان را می‌خواهیم در اختیار افرادی قرار بدهیم که خود من و شما آنها را انتخاب می‌کنیم بنابراین توقع دقت و حساسیت توسط شورای نگهبان را داریم و البته زمینه برای حضور احزاب و تفکرات مختلف را نیز خواهانیم.

وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از مردم این شهرستان کشاورز هستند، گفت: ویژگی خوب کازرون به یمن دعای مؤمنین این است که جزو شهرهای پربارش فارس است اما نکته عجیب این است که این آب‌ها نگهداری نمی‌شود و از دست می‌رود بنابراین وجود سد برای شهرستانی که جزو شهرهای پربارش استان محسوب می‌شود ضروری است.

امام جمعه کازرون گفت: وجود سد می‌تواند در افزایش آب‌های زیر زمینی، بهره برداری و تولید انرژی و ایجاد زیستگاهی مناسب برای محیط زیست کمک کند که ان شالله انتظار داریم مسئولین در این زمینه تدبیر لازم را برای مدیریت کشاورزی و حفظ آب‌های حاصل از بارندگی‌ها تلاش کنند.

کد خبر 4802823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha