۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

۱۲ دی ماه؛

نیاوران میزبان کنسرت «پیوسته» می شود/ معرفی گروه «سیم»

نیاوران میزبان کنسرت «پیوسته» می شود/ معرفی گروه «سیم»

گروه موسیقی «سیم» دوازدهم دی تازه ترین کنسرت خود را با عنوان «پیوسته» در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه موسیقی «سیم» به سرپرستی و آهنگسازی بهداد بهرام بیک و خوانندگی علیرضا گلبانگ دوازدهم دی تازه ترین کنسرت خود را با عنوان «پیوسته» در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران برگزار می کند.

بهداد بهرام بیک درباره جزییات این کنسرت گفت: کنسرت پیوسته اجرای آلبومی است به همین نام که به زودی منتشر می شود. ضبط قسمت های سازی این آلبوم به صورت آنسامبل (ضبط زنده گروهی) در استودیو پژواک با صدابرداری یاسر فلاح پور و ضبط قسمت های آوازی در استودیو آوای چکاد به صدا برداری علیرضا جواهری صورت گرفته است. رپرتوار و قطعات این مجموعه (هم کنسرت دی ماه و هم آلبوم) شامل آثاری از استاد سعید هرمزی و استاد حسن کسایی هستند. در بخش تصنیف ها و قطعات ضربی  هم آثاری از بنده به مخاطبان در آواز شوشتری و کرد بیات ارائه شده اند.

سرپرست «سیم» درباره این گروه موسیقایی توضیح داد: گروه سیم با هدف پرداختن به موسیقی اصیل و فاخر ایرانی که بر مبنای ردیف-دستگاهی و البته الحان غنی موسیقی مقامیِ نقاط مختلف سرزمینمان می باشد، شکل گرفته است. در این راستا معمولا آثاری از اساتید گذشته و یا قطعاتی ساخته شده توسط خود اعضای گروه در قالب آهنگ، آلبوم ویا کنسرت، اجرا و ارائه می شود. البته به منظور صدادهی و رنگ های متنوع سازی بنابر ضرورت یک آلبوم یا کنسرت، با نوازنده های مختلفی در راستای اهداف گروه در این گروه همکاری می شود، لذا در طول زمان امکان استفاده از هنرمندان و نوازندگان مختلف وجود دارد.

بهداد بهرام بیک، متولد ۱۲ اردی بهشت ۱۳۵۹، آموزش سه تار را نزد آقای حمید سکوتی از سال ١٣٧٣ شروع کرده و سپس خدمت اساتیدی همچون کیوان ساکت، مسعود شعاری و بهداد بابایی راه فراگیری را ادامه داده است. در سال ۱۳۸۵ با آمدن استاد محمدرضا لطفی به ایران، به مکتب این هنرمند راه پیدا کرد و حدود شش سال از محضر استاد در خصوص تحلیل ردیف موسیقی ایران و همچنین شیوه های نوازندگی بهره برد. او سالهاست که به تدریس موسیقی می پردازد و در این مدت با بهره گیری از آثار اساتید گذشته و همچنین اساتید معاصر در موسیقی دستگاهی و مقامی ایران، قطعات و آهنگ هایی را ساخته و پرداخته است.

کد خبر 4804330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha