۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲

داوری آثار پویش ملی «یک = دیگر» آغاز شد

داوری آثار پویش ملی «یک = دیگر» آغاز شد

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: مرحله نخست داوری بر ۱۸ هزار و ۹۷۷ اثر ارسالی دانش آموزان به دبیرخانه پویش ملی «یک = دیگر» در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بامداد اصل گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۹۷۷ اثر به دبیرخانه پویش ملی «یک = دیگر» که با هدف جمع‌آوری آثار دانش‌آموزان ایرانی از شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» تشکیل شده بود، رسیده است.

بامداد اصل با اشاره به مشارکت ۳۲ استان کشور در این پویش ملی افزود: استان‌های خراسان‌رضوی با ۲ هزار و ۳۲۲ اثر، اصفهان یک هزار و ۷۲۸ اثر و همدان با یک هزار و ۴۱۷ اثر بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی گفت: آثار دریافتی در سه مرحله داوری می شود که مرحله نخست داوری در حال اجرا است. بیشترین آثار دریافتی به رشته نقاشی، داستان و متن ادبی و کمترین آثار مربوط به رشته عکاسی با ۳ اثر است.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر افزود: کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر استان‌ها با جمع‌آوری آثار در قالب نثر، داستان کوتاه، توصیف، نوشتن نامه (دل‌نوشته)، شعر، نقاشی و اثر خلاقانه سعی در مشارکت در این پویش ملی دارند. این آثار پس از جمع‌آوری، در هیات داوران مورد بررسی قرار می گیرد و به بهترین آثار بر حسب مقطع تحصیلی جوایزی اهدا و بهترین آثار در کتاب پویش ملی چاپ خواهد شد.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد امدادی، اجتماعی و فرهنگی است که صلح و بشردوستی یکی از مفاهیم و اهداف مهم آن به شمار می‌رود، بنابراین ترویج روحیه انسان دوستی همیشه در دستور کار این نهاد اجتماعی قرار دارد.

بامداد اصل افزود: جوانان و دانش‌آموزان سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هلال‌احمر هستند و به همین علت و با هدف ترویج روحیه انسان دوستی، شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در ادبیات کشور انتخاب شد تا نسل جوان به آن بیاندیشد و آن را در وجود خود نهادینه کند. این پویش ملی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید در میان دانش آموزان ایرانی آغاز شد.

کد خبر 4806530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha