۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱

توسط الویری انجام شد؛

تذکر دوباره به شهردار تهران در خصوص هوشمندسازی

تذکر دوباره به شهردار تهران در خصوص هوشمندسازی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری نسبت به اجرای تحقق «تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ» اقدامی انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی الویری در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به عدم اجرای تبصره ۳۶ بودجه سال ۹۸ تذکر داد.

وی در ابتدای سخنان خود شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران تبریک و تسلیت گفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه افزود: انتظار این است قانونی که تصویب می‌شود در ظرف زمانی تعیین شده اقدامات در راستای تحقق و اجرای آن صورت گیرد. این در حالی است که در تبصره ۳۶ بودجه سال جاری تکالیفی برای شهرداری تعیین شده که تا پایان تیر ماه می‌بایست انجام می‌شد.

الویری اظهار داشت: در راستای بند (الف) و (ب) تبصره ۳۶ بودجه ۹۸، شهرداری موظف است با هدف برپایی و تحقق «تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ» و به منظور تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر، بهبود منظر شهری، تسهیل توسعه کسب و کارهای دیجیتال و شرکت‌های نوآور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ اقدامات ذیل را حداکثر تا پایان تیر ماه سال ۹۸ به انجام برساند.

وی در تشریح اقدامات شهرداری تهران گفت: انجام مطالعات لازم نسبت به احصا اقلام دارایی‌ها و منابع نامشهود و داده‌های شهر اقدام نموده و برنامه مولدسازی این ذخایر را از طریق آزادسازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین، تهیه و به شورا ارائه نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: تجدید نظر در فرآیند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی شبکه‌های موبایلی شهر تهران به نحوی که ضمن کمک به ارتقا گستره و کیفیت ارتباطی موبایل در شهر با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم و افزایش ۲۰ درصد درآمد نسبت سال ۹۷ در این شرکت شود.

الویری گفت: با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره مذکور و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران، سپاسگزارم به عنوان تذکر به شهردار تهران ابلاغ و پاسخ به شورا ارائه شود.

کد خبر 4819039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha