۱۸ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا سازمان استاندارد خبر داد:

شناخت بازارهای هدف صادراتی اوراسیا/ تسهیل تجارت در دستور کار

شناخت بازارهای هدف صادراتی اوراسیا/ تسهیل تجارت در دستور کار

گرگان- مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان استاندارد ایران با اشاره به اینکه تسهیل در تجارت با اوراسیا در دستور کار قرار دارد بر شناخت بازارهای هدف صادراتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی تقی پور عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: تسهیل تجارت با اتحادیه اوراسیا در دستور کار سازمان استاندارد قرار گرفته و در راستای اجرای آن بسته رونق تولید ارائه شده است.

وی افزود: در زمینه تولید باکیفیت و استمرار در بازارها کمبودی در دانش فنی آن وجود ندارد اما برای چابکی بازار تصمیمی مصوب شد تا بر اساس نیاز بازارهای هدف صادراتی، کالا در ایران تولید و صادرات شود.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ادامه داد: برای تحقیق این هدف می‌توانیم بر مبنای استاندارد منطقه‌ای و اتحادیه‌ای کالا تولید و صادر کنیم اما هم‌اکنون بسته استانداردی مدونی برای همه کشورهای عضو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکان تولید و صادرات بر مبنای ضوابط فنی بازارهای هدف صادراتی را فراهم کرده‌ایم، گفت: در تدوین استانداردهای کالاهای صادراتی فقط سازمان استاندارد دخیل نیست و استاندارد ملی ۱۷ عضو رسمی دارد و دادستانی، نمایندگان قوه قضائیه و بازرسی، اساتید دانشگاهی، بخش خصوصی، ذینفعان و مصرف‌کنندگان در جلسات آن حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بسته حمایت از تولید برای واردات مواد اولیه با حداقل آزمون و یا بدون آزمون را فراهم کرده‌ایم، متذکر شد: صادرات پایدار، اشتغال و تولید پایدار را به همراه دارد و برای دستیابی به این مهم (استمرار در تولید و صادرات) نیازمند شناخت نیازهای بازارهای هدف اقتصادی هستیم.

تقی پور با تاکید بر اینکه اگر استانداردها رعایت شود، اشتغال، تولید و صادرات پایدار خواهیم داشت، بیان کرد: استاندارد دایره ای است که نمی گذارد سه ضلع اشتغال، تولید و صادرات پایدار از یکدیگر فاصله بگیرند.

کد خبر 4820959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha