۲۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸

امام جمعه موقت شهر یاسوج:

شهید سلیمانی اهل حزب بازی نبود/هیمنه آمریکا شکسته شد

شهید سلیمانی اهل حزب بازی نبود/هیمنه آمریکا شکسته شد

یاسوج- امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: شهید سلیمانی فرمانده شجاعی بود، که انقلابی و ولایت مدار بود و اهل حزب و حزب بازی نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد خاضع در خطبه این هفته نماز جمعه شهر یاسوج افزود: ایشان به تعبیر رهبر انقلاب به دل خطر با تدبیر وارد می‌شد و ۴۰ سال مجاهدت و فداکاری، خدمت به اسلام و انقلاب و دفاع از مکتب اهل بیت را در کارنامه داشت.

وی بیان داشت: سردار سلیمانی برنامه‌های استکبار را در منطقه خنثی و جبهه مقاومت را در دوران با برکت خود در کارنامه داشت، او سیاست مداری کارآمد و دیپلماتی متبحر بود.

خاضع با بیان اینکه در آذر ماه سال ۹۴ شایعاتی مبنی بر شهادت سردار سلیمانی شنیده شد و پایگاه خبری الوقت با او مصاحبه کرد، گفت: ایشان در جواب گفتند که شهادت مقوله‌ای است که سال‌ها دشت‌ها و کوه‌ها را برای آن پیموده‌ام.

وی تصریح کرد: بعد از شهادت او، در بغداد، کاظمین، نجف، اهواز، مشهد، تهران، قم یک رستاخیز به معنای واقعی برپا شد و مردم در غم شهادت سردار سلیمانی در پاکستان، هند، افغانستان، لبنان، یمن و حتی در برخی از کشورهای غربی سوگواری کردند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج اظهار داشت: این تشیع باشکوه، بیانگر تواضع و فروتنی، اخلاص، عرفان و عبادت و تقوای ایشان بود و ایشان برای سیاست مداران الگو است.

وی افزود: در نوروز سال ۹۸ نیز در جریان سیل، مدافعان حرم را برای خدمت به مردم دعوت کرد و در نامه‌ای نوشت مشتاقان و مدافعان حرم به کمک مردم سیل زده بیایید.

خاضع بیان داشت: ایشان یک ماه مدافعان حرم و موکب ها را در خدمت مردم قرار داد، سرکشی به خانواده شهدا داشت و در دوران عمر خود خدمات با برکتی داشت.

وی افزود: شهادت او هم با عزت و با برکت بود و سبب بیمه انقلاب و اسلام و امنیت و تقویت روحیه جهاد و شهادت طلبی در کشور و کشورهای منطقه شد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه بعد از شهادت وی طرح خروج سربازان آمریکایی در عراق و همچنین طرح سه فوریتی تروریستی اعلام کردن نظامیان امریکایی در مجلس ایران به تصویب رسید، گفت: زمینه برای انتقام سخت از آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد فراهم شد و این حمله اولین حمله نظامی به یک‌پایگاه آمریکایی بود و سبب تخریب و از بین رفتن زیرساخت‌های آنها شد.

وی افزود: تهدیدهای ترامپ نیز برای هدف قرار دادن ۵۲ نقطه فرهنگی ایران نقش بر آب شد و بعد از اقدام ایران و موشک باران پایگاه آمریکایی، آنها سعی کردند تلفات و خسارات خود را کم اهمیت جلوه دهند.

خاضع اظهار داشت: مهمتر از موشکباران نظامی شکستن هیمنه و قلدری آنها بود و موشک‌ها با موفقیت شلیک شد و جهان منتظر اقدام سخت آمریکا بود اما رئیس جمهور ترسو و بزدل آمریکا بیان کرد قصد صلح دارد و این موضوع نشان دهنده عقب نشینی و ترس او بود هرچند بیان صلح او دروغی بیش نبود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها شما مکتب اسلام و اهل بیت را نشناخته‌اید، این مکتب شهادت پرور است، بیان داشت: شیطان پیروان و طرفداران خود را می‌ترساند " که در ادامه کلام الهی بیان شده از شیطان نترسید و مؤمن باشید.

خاضع تصریح کرد: دو نوع ترس وجود دارد یکی ترس از تنهایی، تاریکی، بیماری و مرض و ترس از شکست؛ این نوع ترس، ترس مذموم و منفی بوده که سبب شکست انسان می‌شود، نوع دیگر از ترس، خوف و خشیت از خداوند متعال است که این ترس مانع از نافرمانی خداوند متعال شده و سبب رشد و کمال انسان و سعادت او در آخرت می‌شود.

وی افزود: ترس انسان از خدا سبب مطیع شدن او از خداوند متعال شده و چنین انسانی مشمول آمرزش پروردگار بوده و سبب رستگاری او خواهد شد و به بالاترین مقام، یعنی به مقام رضوان نائل می‌شوند.

خاضع بیان داشت: چنین انسان‌هایی را خداوند از آنها راضی است و پایبندی به تقوا انسان را عزیز خواهد کرد و پیروی از گناه انسان را خار و خفیف خواهد کرد.

کد خبر 4821926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha