۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹

توسط نشر نو؛

«دوازده نظریه درباره طبیعت بشر» به چاپ پنجم رسید

«دوازده نظریه درباره طبیعت بشر» به چاپ پنجم رسید

کتاب «دوازده نظریه درباره طبیعت بشر» نوشته لزلی استیونسن، دیوید ل.هابرمن و پیتر متیوز رایت با ترجمه میثم محمدامینی توسط نشر نو به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دوازده نظریه درباره طبیعت بشر» با عنوان فرعی «مکتب کنفوسیوس، آئین هندو، مکتب بودایی، افلاطون، ارسطو، یهودیت و مسیحیت، اسلام، کانت، مارکس، فروید، سارتر، نظریات داروینی»، نوشته لزلی استیونسن، دیوید ل. هابرمن و پیتر متیوز رایت با ترجمه میثم محمدامینی به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ پنجم رسیده است.

این کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» است که این ناشر چاپ می‌کند. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۲ چاپ شده و برای کسی نوشته شده که به‌دنبال «فلسفه زندگی» است؛ یعنی می‌خواهد درکی از طبیعت بشر داشته باشد که او را در مسیر زندگی راهنمایی کند.

چاپ اول ترجمه این‌کتاب تابستان ۹۶ به بازار آمد و نسخه‌های چاپ چهارمش هم فروردین امسال منتشر شد.

این کتاب ۱۲ فصل اصلی دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت است از: مکتب کنفوسیوس: طریق حکماً، آئین هندو به روایت اوپانیشادها: جست و جوی معرفت غایی، بوداگرایی: در پی گام‌های بودا، افلاطون: حاکمیت عقل، ارسطو: آرمان بهروزی بشر، کتاب مقدس: بشریت در رابطه با خدا، اسلام: تسلیم در برابر خدا، کانت: علت و دلیل اخلاق و مذهب، مارکس: پایه اقتصادی جوامع انسانی، فروید: اساس ناخودآگاه ذهن، سارتر: آزادی بنیادی، نظریات داروینی درباره طبیعت بشر.

چاپ پنجم این‌کتاب با ۵۶۰ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب دیگری که این‌ناشر به‌تازگی تجدیدچاپ کرده، «زندگی پنهان ذهن» است. این‌کتاب که به‌تازگی با نسخه‌های چاپ دوم به بازار نشر عرضه شده، نوشته ماریانو سیگمان است که توسط ماندانا فرهادیان ترجمه شده است.

نسخه اصلی این‌کتاب در سال ۲۱۰۷ در لندن چاپ شده و نویسنده‌اش گفته هدفش از نگارش این‌اثر، این بوده که ذهن را کشف کند تا به درک عمیق‌تری از انسان، از خردترین کنج‌های نهانی که او را می‌سازند برسد. او در این‌راه به اینکه انسان در اولین روزهای زندگی‌اش چگونه به مفاهیمی می‌رسد، چگونه به تصمیم‌های مهم‌اش شکل می‌دهد، چگونه رؤیا می‌بیند و چگونه خیال و تصور می‌کند می‌پردازد. همچنین به این‌که چرا احساسات خاصی دارد، مغزش چگونه دگرگون می‌شود و انسان هم چگونه با آن تغییر می‌کند.

«زندگی پنهان ذهن» ۶ فصل اصلی با عناوین «منشأ تفکر»، «مرزهای نامشخص هویت»، «ماشینی که واقعیت را می‌سازد»، «سفرهای آگاهی (یا به اشتباه انداختن آگاهی)»، «مغز دائماً در حال دگرگونی است» و «مغزهای تربیت‌شده» دارد.

چاپ دوم این‌کتاب هم با ۳۲۷ صفحه و قیمت ۵۶ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4821966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha