۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص):

گسترش شبکه خیرین بنیاد علمی مصطفی/ جذب ۵ میلیارد سرمایه

گسترش شبکه خیرین بنیاد علمی مصطفی/ جذب ۵ میلیارد سرمایه

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) گفت: صندوق موقوفات و سرمایه‌گذاری جایزه در سال جاری مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب سرمایه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، در ششمین نشست مجمع سالیانه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، منابع جذب شده بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مطرح و ۳۳ درصد سود سالیانه این صندوق نیز اعلام شد.

سید علی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، بیان کرد: صندوق موقوفات و سرمایه‌گذاری جایزه مصطفی(ص) در راستای جذب خیرین و واقفین، ماموریت‌هایی را جهت توسعه علم و فناوری دنبال می‌کند؛ در حال حاضر جمع کل سرمایه صندوق، چهل و چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان است که در سال جاری مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز جذب سرمایه داشته است.

بهره‎‌بردای از ظرفیت سایرکشورها

عمرانی ادامه داد: برنامه‌هایی جهت جذب منابع بین‌المللی درنظر گرفته شده است؛ زیرا بسیاری از هزینه‌های بنیاد با ارزهای خارجی صورت‌ می‌گیرد؛ بنابراین جهت استفاده از منابع مالی و ابزارهای نوین مالی سایر کشورها و جذب مشارکت آنان، پیشنهاد ایجاد صندوق وقف علم وفناوری جهانی ارائه شده و هم اکنون بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حال برنامه‌ریزی جهت امکان‌سنجی این موضوع است.

وی بیان کرد: شبکه خیرین مالی و غیرمالی بنیاد مصطفی(ص) در حال گسترش است؛ درحال حاضر ۳۷۰ نفر عضو جامعه خادم مصطفی(ص)، ۲۵۰ نفر عضو همیاران و ۲۸ نفر واقف هنرمند ایرانی و غیرایرانی داریم که باتوجه به افزایش تعداد خیرین، جذب منابع بنیاد و ضرورت شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌ها، جهت ایجاد دبیرخانه همراهان بنیاد، برنامه‌هایی در نظرگرفته شده است.    

در ششمین نشست مجمع سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) حدود ۳۳ درصد سود سالیانه این صندوق اعلام شد و راهکارهای افزایش منابع و بازدهی صندوق مورد تبادل نظر قرار گرفت.
 

کد خبر 4842434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      سلام و احترام لطفا معین ما بشین در خراسان جنوبی بخش سده . فقر بیداد میکنه و نیاز به کمک داریم