۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵

توسط نویسنده ای به نام جاستین ماروتسی؛

امپراطوری‌های اسلامی کتاب شدند

امپراطوری‌های اسلامی کتاب شدند

کتاب «امپراطوری‌های اسلامی» نوشته جاستین ماروتسی به تازگی به انگلیسی منتشر و در بازار نشر آلمان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «امپراطوری‌های اسلامی» نوشته جاستین ماروتسی (Justin Marozzi) به تازگی در ۵۲۵ صفحه به زبان انگلیسی منتشر و در بازار کتاب در آلمان توزیع شده است. نویسنده در این کتاب از زاویه جدیدی به تاریخ اسلام پرداخته است.

حکومت اسلامی با ظهور اسلام در عربستان در قرن هفتم میلادی تأسیس شد و هنوز هم در قرن بیست و یکم در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود. قرن‌هاست که خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای میانه و بخش‌هایی از شبه قاره هند به عنوان قلمرو فرمانروایان اسلام شناخته می‌شوند و بسیاری از شهرهای اسلامی، محلی برای نمایش هنر، قدرت، تجارت و تفکر مسلمانان شده‌اند.

جاستین ماروتسی در کتاب «امپراطوری‌های اسلامی» سلسله‌های مهم و رهبران کاریزماتیک در جهان اسلام را معرفی کرده است. او همچنین در این کتاب درباره ۱۵ شهر مهم جهان اسلام نوشته است. ماروتسی در این کتاب به معرفی حکومت عباسیان و پایتخت آن‌ها در بغداد، امویان و پایتخت آن‌ها در دمشق، مرینیان و پایتخت آن‌ها در فاس، عثمانیان و پایتخت آن‌ها در استانبول، صفویان و پایتخت آن‌ها در اصفهان، حکومت صلاح‌الدین ایوبی و پایتخت او در قاهره، حکومت تیمور لنگ و پایتخت او در سمرقند، حکومت ظهیرالدین محمد بابُر و پایتخت او در کابل، خاندان آل مکتوم و شهر دبی و همچنین امپراتوری گورکانی در هند پرداخته است. او همچنین در این کتاب درباره تاریخ و ویژگی‌های سه شهر مهم مکه، قسطنطنیه و بیروت نیز نوشته است.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برای مهر ارسال کرده است.

کد خبر 4852907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha