۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴

قبادی دانا خبر داد

اختصاص ۱۷۸ میلیارد تومان برای اجرای قانون جامع معلولان

اختصاص ۱۷۸ میلیارد تومان برای اجرای قانون جامع معلولان

رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر برای اجرایی شدن مفاد قانون جامع حمایت از حقوق افراد معلول خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبلغی دیگر از اعتبار اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پرداخت شده است، گفت: با مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه و با ابلاغ سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۱۷۸ میلیارد تومان از اعتبار قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به حساب بهزیستی واریز شد.

وی گفت: در روزهای آینده از این اعتبار برای اجرای بخش دیگری از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هزینه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اجرای ماده ۲۷ قانون جامع معلولان از این اعتبارات محقق می‌شود، گفت: بر اساس قانون علاوه بر پرداخت مستمری، هر سه ماه یک بار مبلغ ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان برای افرادی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و در دهک درآمدی یک، ۲ و ۳ قرار دارند، پرداخت می‌شود و بر همین اساس با تخصیص اعتبار جدید، برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند پرداخت خواهد شد.

قبادی دانا تأکید کرد: کمک هزینه ماه‌های مهر، آبان و آذر نیز واریز شده بود.

وی با اشاره به اینکه اجرای ماه ۱۳ قانون جامع نیز محقق می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این ماده از قانون، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای کارفرمایانی که افراد معلول را به کار گرفته اند، در دستور کار قرار دارد که از محل اعتبار جدید محقق می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی نیز افزود: پرداخت یارانه این مراکز از اعتباری که اختصاص داده شده، انجام می‌شود و همچنین یارانه مراکز روزانه توانبخشی معلولان نیز پرداخت خواهد شد.

قبادی دانا از رئیس سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری این موضوع تشکر کرد.

کد خبر 4862927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha