۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰

از سوی وزیر دفاع؛

ترکیه از روسیه خواست تا حملات ارتش سوریه متوقف شود

ترکیه از روسیه خواست تا حملات ارتش سوریه متوقف شود

ترکیه اعلام کرده است که عملیات نظامی در شمال سوریه که پیشتر آغاز شده بود، همچنان ادامه خواهد داشت. با این حال وزیر دفاع ترکیه خواستار توقف حملات ارتش سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه اعلام کرده است که عملیات علیه نیروهای ارتش سوریه در شمال این کشور که پیشتر آغاز شده بود، همچنان ادامه خواهد داشت، اگرچه به دنبال درگیری و تقابل نظامی با روسیه نیست.

ترکیه در حالی از تداوم عملیات نظامی خود در شمال سوریه خبر داده که این عملیات به عنوان یک تجاوز نظامی علیه دولت مشروع سوریه به شمار می‌رود و پیش از این دولت دمشق خواستار خروج کامل نظامیان ترکیه از شمال سوریه شده بود.

این اظهارات را «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده و در عین حال افزوده است که از روسیه انتظار دارد تا با توجه به نفوذش برای پایان حملات ارتش سوریه وارد عمل شود.

آکار همچنین از روسیه خواسته است تا نیروهای نظامی و ارتش سوریه تا پیش از مرزهای مورد اشاره در توافق سوچی عقب نشینی کنند.

در حملات هوایی شامگاه پنجشنبه علیه نیروهای متجاوز ترکیه در شمال سوریه تاکنون ۳۳ نفر کشته و حدود ۴۰ سرباز زخمی شده‌اند. ترکیه و روسیه همچنان بر سر شرایط آتش‌بس در ادلب سوریه با یکدیگر چانه زنی می‌کنند و همزمان درگیری‌ها در این استان شمال غربی سوریه ادامه دارد.

آنکارا و مسکو همزمان با ادامه رایزنی‌ها در قالب اعزام هیأت‌های بلندپایه به پایتخت‌های یکدیگر در اظهارنظرهای عمومی ضمن پافشاری بر مواضع خود برای ادامه نبرد در ادلب سخن می‌گویند.

کد خبر 4867085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha