۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تمدید تعطیلی فعالیت‌های هنری در انتظار تأیید ستاد مبارزه با کرونا

تمدید تعطیلی فعالیت‌های هنری در انتظار تأیید ستاد مبارزه با کرونا

مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد اطلاعیه سوم این وزارتخانه در خصوص تمدید تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در انتظار تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

همایون امیرزاده مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه آیا این وزارتخانه در خصوص تمدید تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تصمیمی اتخاذ کرده است، به خبرنگار مهر گفت: ۲ اطلاعیه قبل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بعد از تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد و طبق اطلاعیه دوم، تعطیلی کلیه فعالیت‌ها و مراکز فرهنگی و هنری تا فردا جمعه ۱۶ اسفند در نظر گرفته شد.

وی اعلام کرد: پیش نویس اطلاعیه سوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه وضعیت موجود به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده و در انتظار تأیید و تصویب ستاد هستیم.

امیرزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تصورمان این است که فعلا شرایط شیوع ویروس کرونا پایدار است و توصیه مؤکد بر همت ملی برای برون رفت از این شرایط شده است؛ ما نیز با توجه به این شرایط پیش‌نویس اطلاعیه سوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تنظیم کرده و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه داده‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از فعالان و متولیان بخش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه حوزه خصوصی، یادآور شد: مجموعه صنوف و بسیاری از عزیزان بخش خصوصی طی نامه‌هایی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده‌اند، خواستار این هستند که فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال جاری تعطیل شود زیرا این عزیزان هم بر این موضوع تأکید دارند که همراه مردم هستند و باید در بحث کنترل ویروس کرونا کنار مردم باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تمدید تعطیلی‌ها تابع نهادهای تخصصی بالادستی است و منتظر پاسخ ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم که قطعا تا فردا اعلام می‌شود. طبیعتا پیش نویس اطلاعیه سوم وزارتخانه بازخوردی از درخواست صنوف فرهنگی و هنری و با توجه به شرایط پایدار ویروس کرونا است.

کد خبر 4870718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha