۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

میزان تولیدات باغی چهارمحال و بختیاری به ۱۹۰ هزار تن رسید

میزان تولیدات باغی چهارمحال و بختیاری به ۱۹۰ هزار تن رسید

شهرکرد- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تولیدات باغی چهارمحال وبختیاری به ۱۹۰ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی، حمیدرضا دانش بیان کرد: مجموع سطح باغات استان ۴۲ هزار هکتار است که حدود ۱۵ هزار هکتار از این میزان زیر کشت بادام و هفت تا هشت هزار هکتار نیز مربوط به گردو است.

وی به توسعه باغات به عنوان یک عملیات آبخیزداری اشاره کرد و گفت: کشت درختان با توجه به موقعیت استان و سازگاری با منطقه انجام می‌شود.

دانش در خصوص کشت نشدن درختان مثمر در فضای سبز شهری، افزود: برای توسعه فضای سبز شهری از درختان غیرمثمر و یا مثمر جنگلی استفاده می‌شود.

دانش گفت: کشت درختان مثمر به‌دلیل اینکه نیاز به رسیدگی خاص دارد، بیماری و آفات این درختان بیشتر از درختان غیر مثمر است، به همین دلیل در فضای سبز شهری درختان غیر مثمرسازگار با محیط کشت می‌شود.

وی به اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه در این مناطق وجود دارد، اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

کد خبر 4873582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha