۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰

مشارکت دستگاه‌های اجرایی منطقه ۲ در پیشگیری از شیوع کرونا

مشارکت دستگاه‌های اجرایی منطقه ۲ در پیشگیری از شیوع کرونا

جلسه ستاد هماهنگی اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا  منطقه ۲ با هدف هماهنگی بین بخشی و بهره مندی از ظرفیت های همه جانبه در این زمینه با حضور مسئولان منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در جلسه ستاد هماهنگی اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا با اشاره بر اینکه مدیریت شهری از تمام ظرفیت‌ها برای اقدامات پیشگیرانه استفاده کرده و ضد عفونی کردن مستمر معابر و تأسیسات شهری را همراه با آموزش و نظارت را در دستور کار قرار داده است، گفت: کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، همکاری نهادها و سازمان‌ها را می‌طلبد، لذا امید می‌رود با هم افزایی و همکاری همه ارگان‌ها و نهادهای مربوطه با برنامه ریزی دقیق و ساختارمند، اقدامات مؤثر پیشگیرانه را اجرا کنیم.
وی در تشریح اقدامات و برنامه‌های منطقه در این خصوص گفت: در نخستین روزهای شیوع این ویروس، ستاد هماهنگی اقدامات پیشگیرانه در منطقه تشکیل و جلسات مستمر جهت برنامه ریزی و همچنین نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها برگزار می‌شود.
کشت پور با بیان اینکه آموزش و نظارت دو محور اصلی فعالیت‌های مدیریت منطقه در این زمینه است گفت: بر همین اساس در بهمن ماه پیش از شیوع ویروس، برنامه‌های آموزشی گسترده در سرای محلات، مدارس و مساجد منطقه اجرا شد و پس از بخشنامه‌های ابلاغی در خصوص تعطیلی جلسات و همایش‌ها، آموزش‌ها به صورت غیر حضوری و توزیع دو هزار پوستر آموزشی ارائه می‌شود.
شهردار منطقه با اشاره به آموزش الزامات بهداشتی به کارگران خدمات شهری گفت: با توجه به اینکه نیروهای خدمات شهری به طور مستمر با فضاهای عمومی و پرخطر در تماس هستند و تأمین سلامت آنها یکی از اولویت‌های مورد توجه منطقه است و همزمان با آموزش این افراد، شستشو و ضدعفونی مراکز اسکان کارگری به صورت مستمر در حال انجام است.
شهردار منطقه ۲ شستشو و ضدعفونی ساختمان‌های شهرداری، معابر و تأسیسات شهری را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در این خصوص ساختمان‌ها در سه بخش، ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های وابسته به شهرداری همچون سرای محلات، سرویس‌های بهداشتی عمومی، مجموعه‌های ورزشی و همچنین مراکز خدمات عمومی از جمله فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار ضدعفونی شده و توسط تیم‌های تخصصی سلامت و ایمنی و دوام نظارت بر آنها صورت می‌گیرد.
به گفته وی ضد عفونی معابر اصلی و فرعی، ایستگاههای مترو، تاکسی و اتوبوس جهت ارتقای سلامت شهروندان از دیگر فعالیت‌های ستاد پیشگیری منطقه ۲ است.
کشت پور در ادامه از آمادگی مدیریت منطقه برای همکاری با وزارت بهداشت و درمان جهت واگذاری سالن‌های ستاد بحران خبر داد و گفت: همزمان با اقدامات پیشگیرانه، تأمین و توزیع وسایل ضد عفونی کننده در محلات کم برخوردار در قالب مسئولیت اجتماعی با مشارکت خیرین، بسیج و نهادهای متولی و سازمان‌های مردم نهاد انجام شد.
لازم به ذکر است نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای اجرایی ضمن تشریح فعالیت‌ها و اعلام آمادگی برای همکاری با مدیریت شهری در اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پیشنهادات خود را در زمینه بهبود کیفی و کمی خدمات مطرح کردند.
کد خبر 4874738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha