۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۰

به همت مرکز بهداری سپاه امام رضا(ع)؛

نقاهت‌گاه بیماران بهبود یافته از کرونا در مشهد راه‌اندازی شد

نقاهت‌گاه بیماران بهبود یافته از کرونا در مشهد راه‌اندازی شد

مشهد _ نقاهت‌گاه بیماران بهبود یافته سندرم حاد تنفسی و کرونا با مشارکت مرکز بهداری شمال شرق سپاه امام رضا(ع)، در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وب دا، شاپور بدیعی در حاشیه بهره برداری از این نقاهتگاه ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه امام رضا (ع) در کمک و همراهی دانشگاه در زمینه کنترل و پیشگیری از ویروس کووید -۱۹، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره و در برهه‌های زمانی مختلف همراهی و کمک‌های مؤثری داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این پروژه نیز که به همت سپاه راه اندازی شده است شرایط برای طی کردن دوران نقاهت افرادی که دوران حاد بیماری خود را در بیمارستان‌ها طی کرده اند و به دلیل شرایط خاص توانایی مراقبت در منزل از آنها نیست فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در صورت حاد نبودن وضعیت و داشتن شرایط می‌توانند در خانه خود ایزوله شوند و توصیه پزشکان بر بستری نشدن بیماران است اظهار کرد: در صورتی که بیمار شرایط حادی داشته باشد در بیمارستان‌ها بستری و پس از آن نیز برای مدتی در این نقاهتگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد تا بهبودی کامل را به دست بیاورد.

بدیعی با بیان اینکه در این نقاهتگاه ۶۰ تخت بستری با بهترین امکانات و تجهیزات برای طی کردن دوران نقاهت بیماران در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: در این مرکز نیز عیادت نزدیکان از بیمار میسر نیست و افراد می‌توانند از طریق تماس‌های تصویری و تلفنی با نزدیکان خود ارتباط داشته باشند.

سردار شهیدی، مسئول راه اندازی این نقاهت گاه نیز با بیان اینکه در پی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت سپاه در کنترل و پیشگیری از کرونا، مرکز بهداری شمال شرق سپاه امام رضا (ع) اقدامات مختلفی را در دستورکار خود قرار داد است، اظهار کرد: نقاهت گاه بیماران کووید -۱۹ نیز در حال حاضر با ظرفیت ۶۰ تخت راه اندازی شده است و در صورت نیاز این تعداد افزایش خواهد یافت.

سردار شهیدی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای فعال در پیشگیری و کنترل ویروس کووید -۱۹ خاطر نشان کرد: همه باید برای شکست چرخه این ویروس با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشیم و در این زمینه سپاه آمادگی لازم را داراست.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز بیمارستان صحرایی بهداری شمال شرق سپاه امام رضا (ع) برای خدمات رسانی به بیماران کووید -۱۹ در استان گلستان راه اندازی شده است و ۱۰۰ نفر از تیم‌های تخصصی پزشکی و درمانی نیز به این استان اعزام شده اند.

کد خبر 4877461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha