۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۰۶

با هدف ارتقای اشتغال‌زایی انجام شد

پرداخت۳۰میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تأسیسات گردشگری در سمنان

پرداخت۳۰میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تأسیسات گردشگری در سمنان

سمنان- مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان گفت: در سال ۹۸ و با هدف ارتقای اشتغال‌زایی و گردشگری، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تاسیسات گردشگری در استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی میراث فرهنگی سمنان از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تأسیسات گردشگری در سطح استان طی سال جاری خبر داد و ابراز کرد: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از متقاضیان بخش خصوصی در سال ۹۸ پرداخت شده است.

وی با اشاره به ادامه روند اعطای تسهیلات و رونق گردشگری ابراز کرد: اعتبار این تسهیلات از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری و هدف آن نیز رونق گردشگری و ارتقای اشتغال از این روش است.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان همچنین گفت: بهره بردارانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند به احداث، توسعه و تجهیز سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی پرداخته‌اند.

جمال با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری استان سمنان ابراز کرد: با پرداخت تسهیلات بخشی از مشکلات متقاضیان استان برطرف و برای ۲۳ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

وی همچنین از ثبت پنج اثر ناملموس سرخه در فهرست آثار ملی کشور نیز خبر داد و افزود: این آثار در جلسه کمیته ثبت ملی آثار ناملموس کشور با تأیید و تصویب اعضای شورای عالی ثبت در فهرست میراث ملی شماره ثبت دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، درباره این آثار توضیح داد: آئین دسته عزاداری عرب شهر سرخه، مراسم سینه زنی حیدر حیدر شهر سرخه، مهارت پخت نان‌های سیریشین و یوزین روستای ایج، آئین سنتی قاتل آو شهر سرخه، مهارت سنتی پخت غذای کله آش روستای بیابانک جزو این آثار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد آثار میراث ناملموس ثبت شده استان سمنان با این پنج اثر به ۱۱۹ اثر افزایش می‌یابد.

کد خبر 4878478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha