۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶

سجادی در گفتگو با مهر:

اولویت دولت در سال ۹۹ باید بهبود معیشت مردم باشد

اولویت دولت در سال ۹۹ باید بهبود معیشت مردم باشد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:اگر بخواهیم در میان حوزه‌های مختلف حکمرانی اولویتی را مشخص کنیم که نیاز به اقدام عاجل داشته باشد، ساماندهی معیشت مردم در صدر همه مسائل قرار دارد.

سید کمال الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اولویت‌های دولت در سال ۹۹ گفت: اولویت قائل شدن درباره نیازهای اساسی کشور یکی از وظایف دولت هست و دستگاه اجرایی باید مشخص کند که چه اقداماتی برای ساماندهی جامعه اولویت دارد.

وی افزود: ضروری است که دولت هر چه سریع‌تر اقتصاد بدون نفت را در دستور کار خود قرار دهد و با توجه به اینکه در شرایط فعلی تحریم‌ها مانع از فروش نفت خام شده زمینه برای اقدام دولت در این حوزه فراهم شده است.

وی همچنین گفت: اما اگر بخواهیم در میان حوزه‌های مختلف حکمرانی اولویتی را مشخص کنیم که نیاز به اقدام عاجل داشته باشد، ساماندهی معیشت مردم در صدر همه مسائل قرار دارد.

سجادی با اشاره به اینکه توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم می‌تواند نقشه راه دولت در این زمینه باشد گفت: در حوزه اقتصاد توصیه‌های کلیدی در این بیانیه هست و حتی ایشان از عموم مردم دعوت کردند که در این زمینه اقدام کنند و نظر بدهند و کلیاتی در این بیانیه هست که باید جزئیات آن استخراج شده و عملیاتی شود.

وی افزود: برای اینکه وضع معیشت مردم سامان پیدا کند باید حقوق دانان کار کشته پای کار بیایند و نظام اقتصادی کشور را از نو بررسی کنند و با توجه به دسته بندی‌های موجود نظام اقتصادی تعریف کنند که متناسب با ظرفیت‌های کشور باشد و کمترین وابستگی را به نفت داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان تاکید کرد: این نسخه نه تنها برای واپسین سال این دولت که برای دولت بعدی هم باید در اولویت باشد تا وضع معیشت مردم به سرعت سامان یابد و دستگاه اجرایی کشور باید یک بازنگری به طور ویژه به نظام اقتصادی و افزایش درآمدهای دولت توجه کند.

سجادی با اشاره به ناکارآمدی مجلس دهم و آغاز به کار مجلس یازدهم در سال جدید تاکید کرد: بزرگترین وظیفه مجلس نظارت بر عملکرد دولت و تحقیق و تفحص در کلیه امور مربوط به کشور است. چنانچه مجلس جدید به امور کشور اهتمام داشته باشند و عملکرد دولت را کنترل کرده و عزل و نصب مدیران را با دقت بیشتری دنبال کند، قطعاً دولت در سال جدید کارآمدتر خواهد شد.

وی افزود: مجلس یازدهم این ظرفیت را دارد که دولت را از بی عملی و انفعال خارج کند، زیرا همواره یک مجلس کارآمد، دولت کارآمد را به همراه داشته است.

کد خبر 4878949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
      0 0
      جناب اقای سجادی دولت درتلاش شبانه روزی برای کم کردن معیشت مردم است شما لطفا نگران نباشیدچون نان سر سفره ملت هم دارد کم میشود ،،،،