۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲

نابودی ۹۹درصد میکروب‌ها در بیمارستان‌های چین با ربات خودران

نابودی ۹۹درصد میکروب‌ها در بیمارستان‌های چین با ربات خودران

مقامات بهداشتی چین با استفاده از ربات‌های خودران در بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا توانسته اند ۹۹ درصد باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آنها را نابود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپکتروم، پاکسازی محیط‌های بیمارستانی توسط نیروی انسانی و دست ضمن آنکه دقت پایینی دارد، ممکن است موجب انتقال عفونت به افراد و بیماری افراد شود. اما استفاده از ربات هم دقت و سرعت این فرایند را بالا می‌برد و هم از تلفات جانی نیروهای انسانی می‌کاهد.

چین در برخی بیمارستان‌های خود و به خصوص بیمارستان‌های پذیرش کننده مبتلایان به ویروس کرونا از رباتی خودران به نام یو وی دی استفاده کرده تا از این طریق تمامی بخش‌های آنها را به طور کامل پاکسازی و ضدعفونی کند.

ربات یادشده که توسط محققان دانمارکی ساخته شده، با تاباندن اشعه ماورای بنفش در محیط‌های مختلف قادر به از بین بردن ۹۹ درصد از ویروس‌ها و باکتری هاست. ربات یادشده که عرض زیادی ندارد و به حسگرهای متعددی برای شناسایی موانع و مسیریابی مجهز است، بدون نیاز به دخالت انسان مسیر از قبل برنامه ریزی شده را طی می‌کند و باحضور در هر اتاق بیمارستان با تاباندن اشعه ماورا بنفش در عرض چند دقیقه فرایند پاکسازی را تکمیل می‌کند.

ربات‌های مذکور از سه هفته قبل در چین برای نابودی ویروس‌ها و باکتری‌ها و به خصوص ویروس کرونا به کار گرفته شده اند و قبل از هر چیز به بیمارستان‌های ووهان فرستاده شدند. چین قصد دارد ۲۰۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی خود را با استفاده از ربات‌ها و از جمله این ربات ضدعفونی کند.

پاکسازی هر اتاق دربسته با استفاده از این ربات بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و ربات برای افزایش دقت بین یک تا دو دقیقه در شش جهت مختلف در هر اتاق حرکت می‌کند. هر یک از این ربات‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دلار قیمت دارند.

کد خبر 4879791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha