۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵

طی سال ۹۸ صورت گرفت؛

انجام بیش از ۷۰۰۰ بازرسی در حوزه عرضه کالای قاچاق در کردستان

انجام بیش از ۷۰۰۰ بازرسی در حوزه عرضه کالای قاچاق در کردستان

سنندج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: هفت هزار و ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در راستای کشف عرضه کالاهای قاچاق سال گذشته در استان کردستان انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره‌وزمی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: در نتیجه بازرسی‌های به‌عمل آمده در حوزه عرضه کالای قاچاق، ۲۴۸ پرونده تخلف در حوزه‌های مختلف تشکیل شد.

وی افزود: ۳۳۷ هزار و ۱۰۰ نخ سیگار، ۱۲۶ بسته تنباکو، ۶ هزار و ۲۷۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۴ هزار و ۵۷۶ مورد مواد غذایی، ۲۹ دستگاه لوازم خانگی، ۱۵ قلم دارو و ۲۵ قلم لوازم‌التحریر قاچاق در جریان این بازرسی‌ها کشف و ضبط شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۴ مورد بازرسی از انبارهای ثبت شده در استان انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر هفت هزار و ۲۰۸ مورد انبار ثبت شده در کردستان داریم که سه هزار و ۶۴ مورد آنها تائید شده‌اند.

درهوزمی یادآور شد: بیش از سه هزار مورد از انبارهای ثبت شده فاقد فعالیت بوده و حدود یک‌هزار و ۱۰۰ مورد نیز در انتظار تائید هستند.

وی با بیان اینکه سال قبل در کردستان اقدام به احتکار بزرگ نداشته‌ایم، بیان کرد: در مجموع ۱۱ مورد احتکار در استان اتفاق افتاد که ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این رابطه ۱۹۴ میلیون تومان بوده است.

کد خبر 4901390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha