۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

در نشست مجازی توسط منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید شد

باید یک رویکرد تحولی در آموزش و پرورش شکل بگیرد

باید یک رویکرد تحولی در آموزش و پرورش شکل بگیرد

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت سند تحول بنیادین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره الهیان، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی مجازی با فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سند تحول بنیادین گفت: باید یک رویکرد تحولی در آموزش و پرورش شکل بگیرد و این تحول باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد.

الهیان تصریح کرد: مجلس یازدهم اولین دوره مجلس گام دوم انقلاب است و باید رویکردی جهت تمدن سازی داشته باشد که وزارت آموزش و پرورش نقش بسزایی در این خصوص دارد. رویکرد اصلی مقام معظم رهبری در مواجهه با آموزش و پرورش، تأمین نیازها و رفع مشکلات عرصه تعلیم و تربیت و معلمان است که مجلس نیز باید تمام تلاش خود را جهت تحقق مطالبات رهبری در این خصوص به کار گیرد. البته با توجه به این که شاکله مجلس آینده از نیروهای جوان، انقلابی و متخصص می‌باشد، امیدواریم این امر تحقق یابد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: هر آنچه که در وزارت آموزش و پرورش هزینه شود یک سرمایه گذاری است به همین دلیل بودجه آموزش و پرورش نیز باید افزایش پیدا کند. متأسفانه طرح خرید خدمات آموزشی یک نگاه معامله گرانه به امر تعلیم و تربیت است. مجلس در برنامه توسعه هفتم نیز باید اهتمام جدی به آموزش و پرورش داشته باشد. در سال‌های اخیر، مشکلات آموزش و پرورش به مسائل صنفی منتهی شد که این امر موجب مغفول ماندن مشکلات مهم‌تر عرصه تعلیم و تربیت شد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید ارتباط تنگاتنگی در رابطه با آموزش در مدارس جهت حفظ سلامت فردی و اجتماعی داشته باشند که این امر موجب اجرا سازی بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز است.

الهیان در پایان به برگزاری جلسات حضوری با دانشجو معلمان و دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت در آینده با سایر نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد.

در این نشست حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، هدی مستطابی، طاهره ملک علی پور و فاطمه حسنوند از فعالان بسیج دانشجویی به بیان نکاتی پیرامون مسائل آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش، خرید خدمات آموزشی، تعامل وزاvت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش و… پرداختند.

در آخر حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مطالبه ما از مجلس یازدهم بر اساس مطالبه جدی مقام معظم رهبری در عرصه تعلیم و تربیت می‌باشد. ما خواستار این هستیم که آموزش و پرورش اولویت مجلس باشد و مسئله تعلیم و تربیت را مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت بدانند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری در این عرصه جنگ جدیدی برپا است.

وی تاکید کرد: متأسفانه در مجلس پیشین خیانت‌های بزرگی همچون سند ۲۰۳۰ و طرح خرید خدمات آموزشی صورت گرفته است که ما امیدواریم در این مجلس شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

کد خبر 4905921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha