۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

«شوآن» سرگرمی جدید کانون پرورش فکری تولید شد

«شوآن» سرگرمی جدید کانون پرورش فکری تولید شد

«شوآن» سرگرمی دیگری از طرح‌های‌ دومین رویداد ملی «ایده‌آزاد اسباب‌بازی» است که در سال گذشته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اکنون به مرحله تولید انبوه رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرمی «شوآن» از خانواده بازی‌های انتزاعی و راهبردی (استراتژیک) است. در این بازی تصمیم‌گیری بر اساس تصمیم‌های قبلی خود و حریف بیش از هر راهبرد دیگری خودنمایی می‌کند در حالی‌که مهارت‌های هوش تجسمی و فضایی، الگویابی و بازی‌خوانی از دیگر مهارت‌هایی است که در این سرگرمی به چالش کشیده می‌شود.

«شوآن» در زبان کردی به معنای چوپان است.

این سرگرمی از سوی فرحناز ورنان طراحی شده است. سرگرمی شوآن از جمله طرح‌هایی است که در دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی ارائه شد و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و مشارکت سازمان بین‌المللی دانشگاهیان ایران تولید شد.

در جعبه «شوآن» یک صفحه بازی ۲۵ خانه‌ای، ۱۰ مهره (گوسفند) در دو رنگ سیاه و سفید، یک کیف پارچه‌ای برای نگهداری مهره‌ها و یک برگه راهنما وجود دارد. در این بازی دو تا چهار نفر باید با استفاده از مهره‌های بازی، بهترین راهبرد را برای جمع کردن مهره‌های خود در یک طرف صفحه بازی انتخاب کنند.

کد خبر 4906748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha