۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

از سوی سه پژوهشگاه برگزار می‌شود؛

همایش ملی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا از منظر علوم اجتماعی

همایش ملی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا از منظر علوم اجتماعی

همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران از منظر علوم اجتماعی و مردم شناسی» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران از منظر علوم اجتماعی و مردم شناسی» از سوی سه پژوهشگاه «میراث فرهنگی و گردشگری»، پژوهشگاه «فرهنگ، هنر و ارتباطات» و پژوهشگاه «علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» برگزار می‌شود.

علیرضا حسن‌زاده، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر علمی این همایش ضمن بیان این خبر گفت: شیوع بیماری کرونا و تبدیل آن به یک همه‌گیری جهانی حوزه‌های مختلف از زندگی اجتماعی و عمومی مردم جهان و ایران را تحت تأثیر قرار داده است. در این میان حوزه‌های مهم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع فرهنگی در دو صورت امروزی (کتاب و غیره) و سنتی آن تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفته‌اند. با توجه به این واقعیت‌ها همایش یاد شده فرصتی برای هم اندیشی در بررسی جوانب و جنبه‌های مختلف ظهور کرونا در ایران خواهد بود تا ضمن درک بهتر این مساله راهکارهای گوناگون برای مسائل موجود و آتی ارائه شود.

دبیر علمی این همایش افزود: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، همایش یادشده در قالب یک همایش صوتی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده و اصل مقالات خود را در قالب فایل‌های صوتی برای دبیرخانه علمی همایش ارسال فرمایند.

وی تأکید کرد: در عین حال فایل‌های نوشتاری نیز قابل دریافت و نمایش خواهد بود. دبیرخانه همایش، فایل‌های نوشتاری را به صوتی تبدیل خواهد کرد.

مصطفی اسدزاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران» در شکلی مجازی برگزار می‌شود و مجموعه مقالات آن در قالب «کتاب صوتی» منتشر خواهد شد.

وی افزود: در فراخوان همایش محورهای این همایش و نشانی ارسال مقالات درج شده است. مهلت دریافت چکیده مقالات تا ۱۵ تیر ۹۹ و زمان دریافت اصل مقالات ۱۵ مرداد است. زمان برگزاری این همایش مجازی نیز سیزده شهریور ۹۹ برابر با روز ملی مردم‌شناسی است.

علاقه‌مندان می‌توانند فراخوان همایش و اطلاعات مربوط به آن را در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سه پژوهشگاه به www.richt.ir، www.ihcs.ac.ir و www.ricac.ac.ir مشاهده کنند. تلفن ۸۸۹۰۱۲۹۵ نیز پاسخگوی پژوهشگران در این زمینه است.

علاقه مندان برای دریافت فراخوان همایش اینجا کلیک کنند!

کد خبر 4908785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha