۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

المیادین با اشاره به سریال «ام هارون» بررسی کرد؛

«آشتی با یهودیان شرق» اسم مستعار پروژه عادی سازی روابط با تل آویو

«آشتی با یهودیان شرق» اسم مستعار پروژه عادی سازی روابط با تل آویو

سایت شبکه المیادین در گزارشی به انحرافات تاریخی در سریال ام هارون که از شبکه سعودی ام بی سی پخش می شود و تلاش برای عادی سازی روابط تحت عنوان آشتی با یهودیان شرق اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت شبکه المیادین با انتشار گزارشی به قلم «محمد فرج» در خصوص سریال ام هارون که از سوی شبکه ام بی سی سعودی پخش می شود نوشت: قبل از تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، قشر یهودی بخشی از ساختار جمعیتی کشورهای عربی بود. این مسأله مشخص است اما مسأله مورد بحث، جزئیات خروج آنها و بهره برداری های سیاسی از این موضوع به شمار می رود. بعد از جنگ جهانی دوم و سقوط نازیسم، تبلیغات مربوط به هولوکاست باعث شد صهیونیستها از این اوضاع برای مظلوم جلوه دادن یهود با اهداف استعماری سوء استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از این تبلیغات مشخصا یهودیان شرق را هدف قرار داد به طوری که به آنها القاء شد که تنها محل امن آنها رژیم جعلی اسرائیل است. تا سال ۱۹۵۲ تعداد یهودیانی که در خاورمیانه و خارج از مرزهای رژیم صهیونیستی زندگی می کردند ۷۵۰ هزار نفر بودند بنابراین باید از طرح های کمک کننده با همکاری استعمار انگلیس، فرانسه و دولت های وابسته به آنها در جهان عرب استفاده می شد.

در این گزارش تاکید شده است: صهیونیستها اقدام به سوزاندن مایملک یهودیان در شرق کرده تا آنها را به سمت رژیم صهیونیستی سوق دهند. تعداد زیادی از این یهودیان ترجیح دادند به اروپا یا آمریکای لاتین بروند. تبلیغات زیادی نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران علیه این کشور صورت گرفته و ماشین رسانه ای صهیونیستها از یهودیان ایران خواستند این کشور را ترک کنند. در حال حاضر هزاران یهودی در ایران در سایه رعایت حقوق دینی آنها و داشتن نماینده در پارلمان زندگی می کنند و اکثر آنها رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: سریال ام هارون نسلی را هدف قرار داده که هیچ اطلاعی از اوضاع یهودیان ندارد. در این سریال گفته می شود با برادران قدیمی خود آشتی کنیم و منظور رژیم صهیونیستی است. آشتی با یهودیان شرق اسم مستعار پروژه عادی سازی روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی است که عربستان آن را دنبال می کند. یهودیان شرق در اسرائیل به عنوان شهروندان درجه دو زندگی می کنند بنابراین آشتی با آنها به معنی رهایی آنها از رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 4917536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha