۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کتاب گفتگو با نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان چاپ می‌شود

کتاب گفتگو با نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان چاپ می‌شود

رامین جهان‌پور از آماده‌سازی کتاب «پای صحبت نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان» برای انتشار توسط انتشارات نظری خبر داد.

رامین جهان‌پور نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب «پای صحبت نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان» بناست به‌زودی توسط انتشارات نظری منتشر و راهی بازار نشر شود.

وی افزود:‌ این‌کتاب پانزدهمین کتابم و شامل گفتگوهایم با چهره‌های مختلف حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور است. محور اصلی گفتگوهای آن هم ارزیابی شعر و داستان کودک و نوجوان کشور در سال‌های اخیر است. البته درباره مطبوعات و کتاب‌های کودک و نوجوان هم در این‌گفتگوها مطالبی مطرح شده است.

این‌داستان‌نویس در ادامه گفت: کتاب مورد اشاره، ۳۸ مصاحبه را شامل می‌شود که از سال‌های ۸۸ تا ۹۶ انجام شده‌اند. گفتگوهای مورد اشاره، پیش‌تر در نشریات و مطبوعات نوجوان کشور مثل «بچه‌های دریا» یا مجله «دوست نوجوان» منتشر شده‌اند و سال گذشته بود که به نظرم رسید می‌شود آن‌ها را در قالب یک‌کتاب منتشر کرد. چون برخی از گفتگوها، زوایایی از تاریخ ادبیات کودک و نوجوان کشور پس از انقلاب را تصویر می‌کنند.

جهان‌پور گفت: مجیدراستی، فروزنده خداجو، محمودبرآبادی، مژگان شیخی، فرهاد حسن زاده، بابک نیک‌طلب، محمدرضا شمس، شهرام اقبال‌زاده‌،‌ محمد میرکیانی، رودابه حمزه‌ای، کمال شفیعی، اسدالله شعبانی، عباس جهان‌گیریان و ... برخی از چهره‌هایی هستند که در این‌کتاب با آن‌ها گفتگو کرده‌ام. این‌گفتگوها با هماهنگی آقای محمود پوروهاب شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور انجام شدند که مسئول صفحه ادبیات مجله «دوست» بودند.

«پای صحبت نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان» تمام مراحل چاپ از مجوز تا ویراستاری را طی کرده و بناست طی روزهای خردادماه منتشر شوند.

کد خبر 4922445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha