۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

توسط نشر مرکز؛

«دولت و جامعه در ایران» به چاپ یازدهم رسید

«دولت و جامعه در ایران» به چاپ یازدهم رسید

کتاب «دولت و جامعه در ایران؛ انقراض قاجار و استقرار پهلوی» نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان با ترجمه حسن افشار توسط نشر مرکز به چاپ یازدهم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دولت و جامعه در ایران؛ انقراض قاجار و استقرار پهلوی» نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان با ترجمه حسن افشار به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ یازدهم رسیده است.

همایون کاتوزیان باور دارد مطالعات جدید درباره دولت، سیاست و جامعه ایران چون غالبا بر پایه نظریه‌های مطالعه جامعه اروپایی انجام شده‌اند، در تبیین برخی پدیده‌ها و رویدادهای تاریخی و اجتماعی ایران ناکام بوده‌اند.

پژوهشگر مورد اشاره، نظریه جدیدی در این‌باره ارائه کرده که تناوب پیوسته استبداد و هرج‌ومرج را ویژگی تاریخ ایران می‌داند و در کتاب «دولت و جامعه در ایران» که مربوط به دوران قاجار و پهلوی است، این‌نظریه را تشریح کرده و شواهد تطبیقی تاریخ ایران و اروپا را درباره چگونگی مالکیت، قانون، مشروعیت، عصیان، تحرک اجتماعی و ... تحلیل کرده است.

نویسنده کتاب پیش‌رو، از نظریه خود استفاده کرده و رویدادهای پایانی قرن نوزدهم ایران را مورد بررسی قرار داده است.

چاپ یازدهم این‌کتاب با ۴۶۴ صفحه و قیمت ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

«نقد و حقیقت» نوشته رولان بارت با ترجمه شیرین‌دخت دقیقیان دیگر کتاب تجدیدچاپی این‌ناشر است که به‌تازگی با نسخه‌های چاپ دهم به بازار نشر عرضه شده است. چاپ دهم این‌کتاب هم با ۸۸ صفحه و قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

نشر مرکز همچنین کتاب «متعلقات و ملحقات» (مجموعه مقالات شوپنهاور) را با ترجمه رضا ولی‌یاوری تجدیدچاپ کرده و با چاپ چهارم به بازار عرضه کرده است. چاپ چهارم این‌کتاب هم با ۵۸۶ صفحه و قیمت ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 4926483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha