۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵

به همت دفتر تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد؛

پاسخ به شبهه اقتباس مطالب قرآن از کتاب مقدس در قالب یک کتاب

پاسخ به شبهه اقتباس مطالب قرآن از کتاب مقدس در قالب یک کتاب

حجت الاسلام مبینی گفت: برخی شبهه‌ای مطرح کردند که قرآن مطالب خود را از کتاب مقدس اقتباس کرده است و قرآن اصالت ندارد و اخیراً مستشرقان این شبهه را نقد و این دیدگاه را انکار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسملین محمدعلی مبینی مدیر گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یکی از بحث‌هایی که مستشرقان معمولاً ناظر به قرآن مطرح کردند، بحث اصالت قرآن است.

وی افزود: برخی شبهه‌ای مطرح کردند که قرآن مطالب خود را از کتاب مقدس اقتباس کرده است و قرآن اصالت ندارد و اخیراً مستشرقان این شبهه را نقد و این دیدگاه را انکار کردند و رأی به اصالت قرآن دادند.

مدیر گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: انجلیکا نویورث طرفدار اصالت قرآن است و دیدگاه مستشرقان سابق را نقد کرده و یک رویکرد همدلانه با مسلمانان دارد؛ آقای دکتر موسوی علیزاده دیدگاه نویورث را به خوبی مطرح کرده و توصیف خوبی انجام داده و دیدگاه ایشان را قابل نقد دانسته و مورد انتقاد قرار داده است.

وی با اعلام خبر انتشار این اثر در آینده نزدیک به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: این اثر تألیف حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علیزاده است که پروژه مذکور رو به اتمام بوده و به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر گروه مطالعات تطبیقی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که پروژه مذکور در قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با فرق انحرافی قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تصویب شده است، تصریح کرد: در میز قرآن کارگروهی با عنوان «قرآن و مستشرقان» با نظارت حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» وجود دارد که این پروژه زیر نظر این کارگروه، در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه یک ناظر دارد و بعد از اعمالِ نکات ارزیاب‌ها در کارگروه «قرآن و مستشرقان» تأیید و تصویب می‌شود.

کد خبر 4944182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha