۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹

در جلسه با دست اندرکاران حوزه سلامت صورت گرفت

دستور جهانگیری برای بازنگری در تعرفه های پزشکی

دستور جهانگیری برای بازنگری در تعرفه های پزشکی

معاون اول رئیس جمهوری، به سازمان برنامه و بودجه دستور داد موضوع بازنگری در تعرفه های پزشکی سال ۹۹ را در اسرع وقت پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال مکاتبات ارکان سازمان نظام پزشکی با ریاست جمهوری و مقامات بلند پایه دولت و پیگیری های متعدد در خصوص اعتراض به تعرفه های اعلام شده سال ۹۹ مصوب هیات وزیران، و اجرای دستور روحانی به معاون اول رئیس جمهوری برای بررسی موضوع، روز گذشته جلسه ای در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد، معاون کل وزارت بهداشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، رئیس مجمع عالی سازمان نظام پزشکی، دبیر شورای عالی بیمه سلامت و نماینده سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.

در این جلسه، نمایندگان سازمان نظام پزشکی با تشریح جوانب گوناگون آسیب رسان تعرفه های ابلاغی و انعکاس اعتراضات متعدد جامعه پزشکی پس از ثبت جانفشانی ها و ایثار در جریان همه گیری بیماری کووید ۱۹ به این نوع اعمال تعرفه اعتراض کردند و دغدغه اصلی در خصوص کاهش کیفیت خدمات پزشکی و آسیب به سلامت عمومی را مطرح نمودند.

پس از طرح نقطه نظرات حاضران، معاون اول رئیس جمهوری دستور تشکیل کمیته ویژه محاسبه قیمت تمام شده خدمات بهداشتی و درمانی و نیز پیشنهاد اصلاحات ضروری در تعرفه های اعلام شده را صادر و سازمان برنامه و بودجه را به عنوان مسئول تشکیل کمیته و گزارش دهی مشخص کرد.

بر همین اساس، سازمان برنامه و بودجه موظف شد در مدت زمان کوتاهی با دعوت از معاون کل وزارت بهداشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نماینده معاون اول ریاست جمهوری، در اسرع وقت نتیجه نهایی بررسی ها و گزارش خود را به ریاست جمهوری ارسال کند.

کد خبر 4944642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha