۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

استاندار یزد ‌مطرح کرد:

تحقق نظام نوآوری در یزد با ایجاد گفتمان مشترک

 تحقق نظام نوآوری در یزد با ایجاد گفتمان مشترک

یزد- ‌استاندار یزد گفت: نظام نوآوری در گرو تغییر نگرش ها و ایجاد گفتمان مشترک در استان ‌محقق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، صبح امروز در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که با حضور جمعی از فعالین حوزه اقتصاد دانش بنیان، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: ریل گذاری و اقدامات پژوهشی که در یک سال گذشته به منظور تبدیل یزد به پایلوت اقتصاد دانش بنیان انجام شده، ما را به آینده اقتصاد دانش بنیان در استان امیدوار کرده است.

استاندار یزد ادامه داد: مهمترین مانع برای تحقق نظام نوآوری در کشور را مدیران دولتی می‌دانیم و به همین دلیل در ابتدای ورود جدی استان به حوزه اقتصاد دانش بنیان، گفتمان سازی را در مدیران دولتی آغاز کردیم و با نگاهی که مدیران مرتبط با این حوزه داشتند، توانستیم قدم‌های خوبی را برای تحقق نوآوری برداریم.

وی عنوان کرد: نظام نوآوری با تغییر نگرش‌ها و ایجاد گفتمان مشترک در استان محقق می‌شود.

طالبی گفت: باید یکی از شاخص‌های انتصاب مدیران در دستگاه‌های مرتبط و حتی غیر مرتبط با حوزه فناوری، باور به اقتصاد دانش بنیان و آشنایی حداقلی مدیران در این حوزه باشد و آمادگی آغاز این رویه را از استانداری یزد داریم.

استاندار یزد افزود: ساز و کار اجرایی پیش‌بینی شده در «طرح نظام نوآوری» که در این جلسه ارائه شد، مناسب بوده و دستگاه‌هایی که در این زمینه پیشنهادی دارند تا دو هفته آینده نظرات خود را ارائه کنند تا پس از جمع‌بندی پیشنهادات، تصویب نهایی طرح در شورای برنامه ریزی استان دنبال شود.

وی ادامه داد: چشم انداز ما در نظام نوآوری و اقتصاد دانش بنیان کسب جایگاه اول و پایلوت این اقتصاد در کشور است و طرح نظام نوآوری باید به سند اجرایی اقتصاد دانش بنیان و نظام نوآوری تبدیل شود.

طالبی اظهار کرد: حامی طرح‌های دانش بنیانی که در راستای کاهش مصرف آب در کشاورزی باشند، هستیم زیرا یزد به طرح‌های این‌چنینی نیاز داشته و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای این طرح‌ها دارد و همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید متعهد به حمایت از ایده‌هایی از این نوع باشند.

کد خبر 4945176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha