۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون رقم خورد

بارندگی‌ها نسبت به پارسال ۸ درصد کاهش یافت

بارندگی‌ها نسبت به پارسال ۸ درصد کاهش یافت

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا ۱۹ خرداد به ۳۰۵.۴ میلی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای مهر ۹۸ تا روز دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹، میزان متوسط بارش‌ها در حوضه دریای خزر ۴۲۷.۳ میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان ۴۴۰.۷ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۳۴۴.۵ میلی‌متر، فلات مرکزی ۲۲۸.۳ میلی‌متر، مرزی شرق ۱۴۶.۶ میلی‌متر و قره قوم ۲۸۶.۸ میلی‌متر بوده است که در مجموع نسبت به متوسط ۳۳۱.۹ میلی‌متری مدت مشابه سال گذشته در کل کشور کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۸ تاکنون اگر چه نسبت به مدت مشابه گذشته ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما نسبت به میانگین بارش ۱۱ ساله (۲۱۹.۳ میلی‌متر)، ۳۹ درصد و متوسط ۵۱ ساله (۲۳۵.۸ میلی‌متر)، ۳۰ درصد رشد دارد. بیشترین میزان کاهش بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با ۲۹ درصد مربوط به حوضه دریاچه ارومیه و عمده افزایش بارش هم با ۳۰ درصد رشد مربوط به حوضه مرزی شرق است.

کد خبر 4945440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      در شمال و جنوب در حاشیه دریا میتوانیم نیروگاههای هسته ای تاسیس کنیم که در کنار تولید برق از حرارت و انرژی تولید شده توسط رآکتور برای شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به مناطق داخلی کشور استفاده کنیم
    • علی IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      بارندگی هم نداشته باشیم با کمک انرژی هسته ای و احداث نیروگاه های هسته ای در کنار دریا میتوانیم از حرارت رآکتور برای شیرین سازی آب دریا استفاده کنیم. تصفیه آب فاضلاب و اصلاح الگوی مصرف هم راه گشا است