۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

با ۲۵ رای مثبت؛

قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس تصویب شد

قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس تصویب شد

خبرنگار وال استریت ژورنال در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «لورنس نورمن»، خبرنگار وال استریت ژورنال در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه علیه ایران تصویب کرد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در این ارتباط نوشته است: قطعنامه تصویب شد. اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران به دلیل عدم همکاری با تحقیقات آژانس انتقاد کردند.

به گفته لورنس نورمن، این نخستین قطعنامه از سال ۲۰۱۲ است که در آن از ایران به سبب عدم همکاری با آژانس انتقاد می‌شود.

در ادامه خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از منابعی اعلام کرده است که این قطعنامه که پیش‌نویس آن پیشتر از سوی سه کشور اروپایی ارائه شده بود، با حمایت آمریکا و با ۲۵ رای مثبت، ۲ رای منفی و ۷ رای ممتنع تصویب شده است.

 استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، اکوادور، مصر، استونی، فرانسه، آلمان، غنا، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کویت، مراکش، نیجریه، نروژ، پاناما، عربستان سعودی، سوئد، انگلیس، آمریکا، اروگوئه و آرژانتین به این قطعنامه رأی مثبت دادند و چین و روسیه هم رأی منفی به این قطعنامه دادند.

کشورهای جمهوری آذربایجان، هند، مغولستان، نیجر، پاکستان، آفریقای جنوبی و تایلند نیز رأیشان به این قطعنامه ممتنع بوده است.

کد خبر 4952647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      0 0
      الکیییییییییییییه . فیلم جدید اروپایی ها.........
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      0 0
      هر دم از این باغ ( برجام) ، بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      0 0
      پس چین و روسیه برای ما چیکار میکنن؟؟ جنس بُنجُل چینی رو مردم بدبخت مصرف میکنند تا لااقل چین در این مواقع به داد ایران برسه. پس چین چیکار میکنه؟!!!!