۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستری برای پرورش هنرمندان است

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستری برای پرورش هنرمندان است

شیراز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: از وجود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند برای پرورش هنرمندان مسجدی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی ظهر شنبه در جلسه رونمایی پایگاه اطلاع رسانی «فهما» در فارس، گفت: رویداد «فهما» باعث شد تا کانون‌هایی که در دوردست بودند دیده شوند و فعالیت‌های آنان در دسترس عام قرار گیرد و مسئولین امر آن فعالیت‌ها را رصد کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه راه اندازی «فهما» برای بچه‌های مسجد یک اتفاق مبارک بود که در حوزه دینی و مذهبی روی داد، افزود: از این طریق بچه‌های مسجد می‌توانند با زبان هنر گوشه‌هایی از مذهب و دین را برای جامعه قابل فهم تر کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه رویداد «فهما» یک رقابت را ایجاد کرد البته که انتظار بیشتری از فارس می‌رود، افزود: این رقابت باعث شد انگیزه دوچندانی ایجاد شود و بچه‌های مسجد درک کنند که از سوی مسئولین دیده شوند.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با یادآوری این مطلب که سال گذشته تجربه زیادی نداشتیم اما امسال با تمام توان سعی خواهیم کرد که فارس در رویداد «فهما» را به یک رتبه قابل برسد، تاکید کرد: مسئولین متوجه می‌شوند که از همین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توان برای پرورش هنرمندان مسجدی استفاده کرد.

سهرابی با اشاره به اینکه با حضور استاندار فارس، برنامه ریزی شکل خواهیم داد تا فهما شکل و قوت بیشتری بگیرد، یادآور شد: نیاز است بودجه بیشتری به کانون‌ها تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم هنرمندان انقلابی و ارزشی برای اشاعه فرهنگ دینی شناخته شوند باید از کانون‌ها استفاده کرد چرا که این ظرفیت مناسب در کانون‌ها وجود دارد، افزود: تعامل ۲ سویه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پیشبرد اهداف کانون‌های مساجد، می‌تواند مؤثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ و هنر مساجد «فهما» استان فارس از طریق ارتباط مستقیم با حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و همچنین حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برگزار شد.

کد خبر 4953600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha