۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی تاکید کرد؛

لزوم تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم به‌عنوان محورهای تبلیغی

لزوم تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم به‌عنوان محورهای تبلیغی

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به‌عنوان محورهای تبلیغی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربان پور روز یکشنبه در همایش گام دوم تبلیغ و تقدیر از فعالان عرصه‌های تبلیغ اجتماعی و جهاد روایت در اراک، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در شرایطی به فرمان امام راحل تأسیس شد که پس از پیروزی انقلاب ایشان احساس کردند برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیازمند ساماندهی هستند که در گام نخست شورای تبلیغات اسلامی تأسیس شد.

وی ادامه داد: امام راحل ساماندهی بهتر و جدی تر را در حوزه فرهنگی و مذهبی احساس کردند و در اولین رکن تاکید کردند که تشکیلات در این حوزه به سمت جایگاه سازمانی پیدا کند و این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه اخیراً مقام معظم رهبری در حکم حجت الاسلام قمی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز فرمودند: نیاز به این سازمان نه تنها کم نشد بلکه ضرورت فزاینده ای پیدا کرده است یعنی انجام کارهای دینی و تبلیغاتی نیازمند کار سازمانی است و نه تنها در این حوزه نیاز برطرف نشده بلکه باید بیش از گذشته در این بخش اقدام شود.

قربان پور یکی از رسالت‌های ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی را تبلیغ سنتی دین برشمرد و گفت: یعنی از امکانات موجود برای تبلیغ دین استفاده می‌کرد و از قدیم الایام کارکرد مساجد، هیأت‌های مذهبی و ذاکرین اهل بیت (ع) در تبلیغ دین مرسوم بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: روحانیون از نقش مهمی در تبلیغ دین برخوردار هستند و باید در این حوزه همکاری ویژه ای داشته باشند.

قربان پور افزود: روحانیون مستقر با حکم تشکیلاتی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان امامان روستا در مناطق روستا انتخاب شدند. ائمه جماعات در شهرها حضور دارند و سازمان تبلیغات یک بخشی از آن‌ها را امام محله نامید به طوری که با همکاری وزارت کشور در پایگاه‌های اجتماعی مناطق حاشیه نشین خدمات انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تبیین مبانی اعتقادی و ارزشی با استفاده از جریان‌های اصول ارزشی قرآنی است، عنوان کرد: در این زمینه تمامی فعالیت‌ها و خدمات قرآنی بر محور قرآن کریم انجام می‌شود. سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی از سازمان دار القرآن برخوردار است.

قربان پور عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ روحانی مستقر در استان مرکزی وجود دارد، سال گذشته ۲۴ نفر از روحانیون با اداره کل اوقاف همکاری کردند، ۸ نفر در طرح پایگاه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و مابقی ائمه جماعات و مبلغین هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه این اداره کل از ارتباط خوبی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار است به طوری که در استان برای کارهای مربوط به مؤسسات قرانی اتحادیه ادغام شده وجود دارد.

قربان پور گفت: در بخش سازمانی بیش از ۳۵ مؤسسه قرآنی مرتبط، ۱۸۰ خانه قرآنی روستایی و شهری وجود دارد. با وجود اینکه بخش مهم کار را فعالیت قرآنی تشکیل می‌دهد اما امروزه مسئولین سازمان تبلیغات به دنبال تربیت قرآنی هستند.

به گفته وی امروز عملکرد در فضای مجازی و وب فرصت‌های گوناگونی را برای فعالیت‌های قرآنی و تبلیغی به وجود آورده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: پس از چهل سالگی انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری محور و گام دوم حرکت بعد است یعنی امسال اولین سال اغازین پس از چهل سالگی انقلاب است که وارد شدیم و قرار شد با حرکتی نوین کار تبلیغی صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: امروزه برای انجام کار تبلیغی به کارهای جدیدتری نیاز است و بسته به شرایطی است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تدوین کردند به طوری که جامعه بر مبنای حاکمیت دینی جامعه اسلامی و دینی ساخته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب رسالت اصلی را ساخت تمدن اسلامی قرار دادند یعنی به دنبال این هستیم اسلام در جهان یکپارچه متمدنانه فرهنگ جدید آغاز کند.

قربان پور گفت: اگر قرار است فرهنگ رشد کند و تبلیغ رسالتش جهانی و به بهترین نحو کار اسلامی انجام شود، می‌توانیم عملکرد را اسلامی کنیم و از گروه‌های جهادی انقلابی و اسلامی حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: اخیراً سازمان تبلیغات اسلامی رسالت اجتماعی را عهده دار شده و رویکرد را تبلیغ در عرصه جهانی قرار داده است.

کد خبر 4954590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha