۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱

به صورت ویدئوکنفرانس؛

یک تن مواد مخدر غیردارویی در آذربایجان غربی امحا شد

یک تن مواد مخدر غیردارویی در آذربایجان غربی امحا شد

ارومیه – به صورت ویدئو کنفرانس طی مراسمی یک تن مواد مخدر غیردارویی در استان با حضور فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر امحا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همه ساله در تیر ماه برنامه جهانی مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود و کشور ما در این خصوص طلایه دار مبارزه با مواد مخدر بوده و حضور فعالی دارد در این راستا امروز طی مراسمی یک تن مواد مخدر غیردارویی طی مراسمی امحا شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در مراسم امحا این مواد مخدر اظهارکرد: با توجه به اینکه این استان با سه کشور خارجی هم‌مرز است، حساسیت خاصی در زمینه مقابله با مواد مخدر وجود دارد و باید مقابله همه‌جانبه با هدف خروج مواد مخدر به کشورهای همسایه انجام شود.

سردار مسعود خرم نیا ادامه داد: سال ۹۸ و سه ماهه نخست سال ۹۹، اقدامات قابل توجهی در زمینه کشفیات مواد مخدر در آذربایجان‌غربی انجام شده و هم اکنون مهمترین اولویت کشور توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر، موضوع"پیشگیری" است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال گذشته برابر تفاهم نامه‌های صورت گرفته در کل کشور دانش آموزان در مقاطع مختلف تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از مواد مخدر و توانمند سازی آنان و خانواده‌هایشان قرار گرفتند.

سردار خرم نیا گفت: در استان این برنامه تحت عنوان یاری گران زندگی با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفت، که برابر ارزیابی صورت گرفته بخوبی این برنامه انجام شده و استقبال خوبی از طرف دانش آموزان و خانواده‌هایشان صورت گرفت.

وی از کشف نزدیک ۱۶ تن مواد مخدر خبر داد و افزود: در یک سال گذشته حدود ۱۶ تن انواع مواد مخدر کشف و ۶۵۱ نفر قاچاقچی دستگیر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: تشدید مبارزه با قاچاقچیان توزیع کنندگان خرده فروشان و معتادان متجاهر از اولویت‌های مأموریتی و مقابله‌ای ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.

سرهنگ حق وردیان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۶ تن مواد مخدر توسط پلیس استان صورت گرفت که و در ۳ ماهه سال جاری بیش از یک تن بوده است افزود: ۶۰۰ معتاد طی سال جاری و سه هزار و ۷۲۷ نفر معتاد طی سال گذشته شناسایی و دستگیر شده است و امسال ۶۴۶ نفر از معتادان که بخشی متجاهر بودند و احتمالاً عامل انتقال کرونا بودند شناسایی و قرنطینه شدند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار جمعیت شناختی معتادین زیر دیپلم هستند ادامه داد: آمار فوت معتادان تا این لحظه استان ۲۷ نفر بود که یک نفر آنها زن و بقیه مرد هستند.

در خاتمه این مراسم یک تن مواد مخدر غیردارویی در استان امحا شد.

کد خبر 4956572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha