۳ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۷

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

پرونده‌های خروجی دستگاه قضائی استان بوشهر بیش از ورودی‌ها است

 پرونده‌های خروجی دستگاه قضائی استان بوشهر بیش از ورودی‌ها است

بوشهر - رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از ورود ۲۲۶ هزار و ۴۳۹ پرونده به دستگاه قضائی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های خروجی نیز ۲۳۰ هزار و ۱۸۲ پرونده بوده است.

علی جمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دستگاه قضائی استان بوشهر تحقق عدالت و احقاق حقوق عامه مردم را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های موجود دادگستری کل استان بوشهر در آغاز سال گذشته ۵۴ هزار و ۶۰۷ مورد بود که در سال گذشته ۲۲۶ هزار و ۴۳۹ پرونده جدید وارد و خروجی پرونده‌ها نیز ۲۳۰ هزار و ۱۸۲ فقره بود و در پایان سال ۵۰ هزار و ۸۶۴ پرونده باقی ماند.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر ورودی پرونده‌های شورای حل اختلاف استان در سال قبل را نیز ۴۱ هزار و ۱۰۵ پرونده اعلام کرد و افزود: تعداد پرونده‌های خروجی در سال قبل نیز ۴۱ هزار و ۳۸۵ مورد بوده است.

۴۵ درصد پرونده‌های مسن مختومه شد

وی در ارتباط با پرونده‌های مسن دستگاه قضائی استان بوشهر بیان کرد: حدود ۴۵ درصد از پرونده‌های معوق تا پایان سال ۹۸ مختومه شده است.

جمادی با اشاره به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۳۹۸ بیان کرد: ۹۶۳ پرونده منتهی به صدور حکم و ۲۰۲ پرونده منتهی به صدور قرار نهایی دادسرا بوده است.

وی تعداد متهمین را هزار و ۳۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: ارزش تقریبی آرای اعاده شده بیش از ۲۱۳ میلیارد ریال و میزان جرایم دریافتی یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال بوده که ۱۸۴ مورد قلع و قمع بنا و محدثات داشته‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: عملکرد دادگاه‌های تجدید نظر استان بوشهر هم از نظر خروجی پرونده مثبت بوده و هم از نظر رتبه استان در امتیاز عملکرد قضائی و اداری چندین ماه در سال گذشته رتبه اول کشور را داشته است.

۵ مورد گذشت و آزادی محکومین قصاص

وی تعداد پرونده‌های ورودی دادگاه‌های تجدید نظر استان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۹۳ مورد عنوان کرد و افزود: ۱۶ هزار و ۸۵۲ پرونده نیز خروجی این دادگاه‌ها بوده است.

جمادی تاکید کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۷۱ فقره پرونده به اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که طی این سال ۱۲ هزار و ۳۳۷ فقره پرونده مختومه شده است.

وی گفت: در سال ۹۸ تعداد ۵۰۴ فقره پرونده وارد زندان استان بوشهر شده است که ۵۰۹ پرونده مصالحه و مختومه شده است و در این راستا ۸۸ زندانی نیز آزاد شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به پنج مورد گذشت و آزادی محکومین قصاص در سال گذشته افزود: درصد سازش پرونده‌های قابل سازش در استان بوشهر ۲۲.۵ درصد بوده است.

کد خبر 4956877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha