۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸

رئیس شورای حل اختلاف استان سمنان:

۸۲ درصد پرونده‌های کیفری استان سمنان به شورای حل اختلاف ارجاع شد

۸۲ درصد پرونده‌های کیفری استان سمنان به شورای حل اختلاف ارجاع شد

سمنان- رئیس شورای حل اختلاف استان سمنان گفت: در شش ماه دوم سال گذشته ۸۲ درصد پرونده‌های کیفری و ۵۳ درصد کل پرونده‌های حقوقی مطروحه در استان به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی امیری ظهر پنج شنبه در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران و به میزبانی اداره کل دادگستری استان سمنان ضمن بیان اینکه شورای اختلاف استان در سال ۹۸ یکی از پربارترین سال‌های خود را پشت سر گذاشته است، بیان کرد: از شهریورماه طبق ابلاغ دستورالعمل واگذاری و ارجاع پرونده‌های قضائی به شورای حل اختلاف سرعت گرفت.

وی افزود: به این ترتیب در شش‌ماه دوم سال گذشته ۸۲ درصد کل پرونده‌های کیفری استان طی این سال به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

ترویج سازش در شورای حل اختلاف

رئیس شورای حل اختلاف استان سمنان با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۹۳۴ پرونده طی سال ۹۸ در شورای حل اختلاف استان تشکیل‌شده است، ابراز داشت: ۳۹ هزار و ۵۰۰ پرونده از این تعداد قابلیت سازش داشتند.

امیری با بیان اینکه سازش در شورای حل اختلاف در چندین مورد به بخشش از قصاص افراد و نجات جان آنها منجر شده است، بیان کرد: در آخرین مورد از این سازش‌ها یک جوان شاهرودی از قصاص رهایی یافت و این نشان‌دهنده اهمیت سازش در شورای حل اختلاف است.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف استان سمنان دارای ۱۰۸ شعبه است که از این تعداد ۵۴ شعبه شهری و ۵۴ شعبه روستایی است، تاکید داشت: ۵۴ قاضی و ۳۶۸ نفر در اجرای مسئولیت شورای حل اختلاف استان سمنان نقش آفرینی می‌کنند.

کد خبر 4958295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha