۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷

معاون مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد؛

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در ایلام

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در ایلام

ایلام- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در ایلام در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید صبح روز شنبه در نشست قرارگاه بازسازی شهرستان هلیلان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه اشتغال روستایی استان صورت گرفته است.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال استان در دو سال گذشته اختصاص یافته بود که ۲۹۲ میلیارد تومان آن در استان ایلام جذب شده است و این استان یکی از استان‌های اول در جذب این اعتبارات بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از سهم تعیین شده برای توسعه اشتغال مناطق روستایی به استان ایلام اختصاص می‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: در حال حاضر در کشور شاهد محدودیت‌های منابع به صورت جدی هستیم اما باید این منابع محدود را به صورت بهینه صرف و با عدالت در سراسر استان و کشور توزیع شود.

امید بیان کرد: راه حل مشکلات هلیلان توسعه اشتغال است، باید زیرساخت‌هایی در منطقه ایجاد کنیم که منجر به کار و اشتغال برای مردم شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در معاونت توسعه روستایی وجود دارد و از طریق نهادها و ارگان‌های ملی کمک‌های بسیار خوبی برای استان جذب خواهیم کرد، افزود: علاوه بر اعتبارهایی که برای محرومیت‌زدایی در هلیلان تخصیص داده می‌شود، کمک این نهادها نیز جذب می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به تصویب تمرکز فعالیت تمامی دستگاه‌هایی که در روستاها فعالیت می‌کنند، افزود: بر اساس آن شورای عالی توسعه روستایی به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد که فرصت مناسبی برای توسعه روستاها ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات در زمینه توسعه روستاها عدم هماهنگی دستگاه‌هایی است که در روستاها فعالیت می‌کنند زیرا به عنوان مثال چهار هزار کلاس درس در روستاهایی ایجاد شده است که اکنون خالی از سکنه هستند و این سرمایه‌های کشور را تلف می‌کند.

کد خبر 4959473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha