۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

استاندار زنجان:

فرهنگ و گفتمان غالب جلسات با محوریت فناوری و پژوهش باشد

فرهنگ و گفتمان غالب جلسات با محوریت فناوری و پژوهش باشد

زنجان- استاندار زنجان، گفت: باید فرهنگ و گفتمان غالب جلسات با محوریت فناوری و پژوهش باشد و از علم و دانش به روز استفاده شده و این مهم قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی صبح یکشنبه در جلسه آموزش، پژوهش و فناوری در محل استانداری زنجان، بر اهمیت مقوله پژوهش تاکید کرد و گفت: در گذشته به ورزش بسیار بی توجهی می‌شد ولی افراد فعال در این حوزه بسیار شاد و سالم بودند.

وی اظهار کرد: باید گفتمان و رویکرد پژوهشی در برنامه ریزی ها مورد توجه جدی قرار گیرد و اعتبارات بخش پژوهش ویژه دیده شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در جلسات علمی و پژوهشی باید با دل و جان حضور داشته باشیم، گفت: باید گام‌های اساسی برای توسعه استان برداشته شود.

حقیقی با بیان اینکه پژوهش، آموزش، فناوری و نو آوری چهار اصل و آیتم مهم از ۱۱۲ اصل رقابت جهانی است، تاکید کرد: معادلات و برنامه ریزی های در کشورهای جهان براساس پژوهش صورت می‌گیرد و باید توجه ویژه به این بخش در کشور صورت بگیرد.

وی افزود: باید جلسات با کیفیت برای این چهار اصل مهم برگزار شود چرا که توسعه براساس این چهار اصل محقق می‌شود.

استاندار زنجان، با اشاره به وجود دانشگاه تأثیرگذار در استان زنجان، لزوم استفاده از توان علمی و پژوهشی این دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: زنجان جزو استان‌های با استعداد است که جوانان بسیار خلاق و توانمندی دارد که باید از این فرصت طلایی برای توسعه استان استفاده شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید در زمینه انجام پژوهش‌ها منسجم و حساب شده عمل شود، افزود: پژوهش‌ها در استان زنجان منسجم و با برنامه ریزی صورت نمی‌گیرد و این امر باعث نبود منسجم نیستیم و به جلسات اهمیت نمی‌دهیم و در این میان بدون توجه به پژوهش و فناوری و علم نمی‌شود به توسعه رسید.

وی افزود: باید فرهنگ و گفتمان غالب جلسات با محوریت فناوری و پژوهش باشد و از علم و دانش به روز استفاده شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه از عملکرد و فعالیت شورای اجتماعی استان راضی نیستم، ابراز داشت: ازدانش به روز و فرصت علمی در حوزه اجتماعی استفاده نشده است.

حقیقی بر برگزاری جلسات با حضور اساتید دانشگاهی و علمی که نخبگان استان هستند تاکید کردو گفت: جایگاه علم مهم است و باید از ظرفیت علمی اساتید استفاده شود.

کد خبر 4966058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha