۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱

مدیر کل ارتباطات استان بوشهر:

شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها در استان بوشهر کاهش می‌یابد

شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها در استان بوشهر کاهش می‌یابد

بوشهر - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان صبح یکشنبه در نشست با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به منظور تقویت ارتباطات در نقاط مختلف استان بوشهر طرح‌ها و پروژه‌های متعددی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اهتمام ویژه‌ای برای ایجاد دسترسی همگانی مردم به خدمات ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها دارد.

سملیان اضافه کرد: واگذاری سرویس اینترنت به مدارسی که فاقد این سرویس هستند در ۱۷۲ مدرسه شهری و ۸۷ مدرسه روستایی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در دست اجرا است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از واگذاری دستگاه خودپرداز به روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: در راستای ارتقای خدمات نوین ارتباطی در سطح استان از هم ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: استان بوشهر با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف از جمله وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و همچنین شرکت‌های فعال و توانمند در حوزه IT، پتانسیل‌های بالقوه در خلق ثروت در حوزه فناوری اطلاعات را دارا است.

سملیان با اشاره به احداث سایت‌های نسل سوم تلفن همراه در سطح استان ادامه داد: از دیگر طرح‌های ما در استان ارتقای سایت‌های نسل دوم همراه به نسل سوم در روستاها است.

وی با اشاره به بهبود پوشش تلفن همراه و توسعه زیرساخت تلفن ثابت در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم افزود: در حال حاضر شاخص‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در شهرستان‌های مذکور مناسب ارزیابی می‌کنیم.

کد خبر 4966439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha