۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱

استاندار گلستان:

گلستان از لحاظ سخت افزارهای بیمارستانی ضعیف است

گلستان از لحاظ سخت افزارهای بیمارستانی ضعیف است

گرگان- استاندار گلستان گفت: گلستان از لحاظ سخت افزارهای بیمارستانی ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق شناس در دیدار با معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: علیرغم آنکه بیش از ۲۳ سال از جدایی استان های گلستان و مازندران می‌گذرد اما هنوز به لحاظ سخت افزاری در بعضی قسمت ها استقلال رخ نداده است.

وی افزود: تعداد تخت های بیمارستانی موجود در استان از میانگین کشوری پایین تر است و در عین حال بخشی از امکانات موجود از استاندارد لازم برخوردار نیست.

استاندار گلستان یادآور شد: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران تلاش داریم بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کودکان طالقانی را جایگزین بیمارستان فعلی کنیم و در عین حال بیمارستانی ۴۰۰ تختخوابی هم در گنبدکاووس احداث کنیم.

حق شناس یادآور شد: تلاش داریم روند ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی گرگان را که ردیف بودجه هم برای آن تعیین شده با همکاری برخی نهادها تسریع کنیم.

همچنین در این دیدار معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: همراهی خیرین گلستانی در تهیه تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی شایسته تقدیر است.

قاسم جان بابایی افزود: در راستای حمایت از بیمارستان ها چند دستگاه سی تی اسکن به گلستان تخصیص داده شده است.

وی افزود: به ازای هر ۱۰۰ تخت بیمارستانی در ماه وزارت بهداشت قریب به ۳۰۰ میلیون تومان تنها هزینه اکسیژن پرداخت میکند و البته تلاش داریم با ارائه خدمات مناسب از آلام بیماران بکاهیم.

لازم به ذکر است معاون درمان وزارت بهداشت به منظور بازدید و ارزیابی میدانی از وضعیت بیمارستان های استان به گلستان سفر کرده است.

کد خبر 4987159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha