۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۷

چهارشنبه در شهر کتاب؛

مساله دوستی در خلقت و زندگی از نظر شمس تبریزی بررسی می‌شود

مساله دوستی در خلقت و زندگی از نظر شمس تبریزی بررسی می‌شود

نشست «دوستی اساس خلقت و پایه‌ زندگی از منظر شمس تبریزی» در قالب یکی از سلسله نشست‌های درسگفتارهایی درباره شمس تبریزی روز چهارشنبه ۱۵ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و هفتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی روز چهارشنبه ۱۵ مرداد با عنوان «دوستی اساس خلقت و پایه‌ زندگی از منظر شمس تبریزی» در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

مساله همبستگی اجتماعی از جمله مسائلی است که نه‌تنها در فضای علوم اجتماعی معاصر مطرح است، بلکه از سوی صاحب‌نظران در کشور ما با حساسیت بیشتری بدان نگریسته می‌شود. موضوع دوست‌بودن با یکدیگر در سطح زیست اجتماعی و دوست‌داشتن به مثابه مبنایی برای دست یافتن به همبستگی سازنده و پویا در جامعه، چند دهه‌ای است که در محافل علمی توجه صاحب‌نظران جهانی را به خود جلب کرده و نظریه‌هایی در این باره ارائه شده است.

بی‌تردید استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و میراث فرهنگی که یک‌جامعه از آن برخوردار است، می‌تواند راه‌های رسیدن به چنین همبستگی را هموارتر سازد و در بحث حاضر، در  همین‌راستا، آموزه شمس تبریزی به عنوان یکی از ذخایر فرهنگی انتخاب شده است.

بیست و هفتمین نشست از درس‌گفتارهایی درباره شمس با هدف بررسی دوستی به‌عنوان پایه زندگی اجتماعی و در عین حال اساس خلقت از دیدگاه شمس برگزار می‌شود و با سخنرانی احمد پاکتچی همراه است. در این‌نشست، ابعاد مختلف این‌مساله در زمینه اثربخشی دوستی در تعالی بخشیدن به زندگی اجتماعی انسان مورد بحث قرار می‌گیرد. ویژگی دیگر این بحث آن است که تاکنون کمتر به ابعاد اجتماعی تعالیم عرفانی پرداخته شده و بیشترین تمرکز بر نقش این‌تعالیم در سلوک فردی انسان بوده که لازم است افق دید پژوهش‌ها در این‌باره گسترش یابد.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به‌نشانی Instagram/bookcityculturalcenter پخش می‌شود.

کد خبر 4987838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha