۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان:

شرط داوری در قراردادهای تجاری استان سمنان گنجانده شود

شرط داوری در قراردادهای تجاری استان سمنان گنجانده شود

سمنان- رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با تأکید بر لزوم کاهش دعاوی اقتصادی گفت: برای تحقق این امر باید شرط داوری در قراردادهای تجاری گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجعفر عبداللهی بعدازظهر شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه مراکز داوری اختلافات و دعاوی داخلی را قبل از ورود به محکمه و دادگاه حل‌وفصل می‌کنند، اظهار داشت: با گنجاندن شرط داوری در قراردادهای تجاری استان می‌تواند نسبت به کاهش دعاوی اقتصادی در استان اقدام کرد.

وی بابیان اینکه مرکز داوری اتاق‌های بازرگانی کمک‌حال دستگاه قضا هستند، افزود: فعال کردن این مراکز می‌تواند خدمات بسیار ارزشمندی به بخش تولید ارائه کند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با تأکید بر اینکه جلب رضایت در داوری بسیار تأثیرگذارتر از محاکم است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در این استان با محوریت حقوقی در برنامه دستگاه قضا قرار دارد.

عبداللهی بابیان اینکه شوراها و کمیته‌های کارشناسی کسب‌وکار در قوه قضائیه تشکیل‌شده است، اضافه کرد: استان سمنان درزمینه صنعت و معدن از رتبه بالایی برخوردار است و صاحبان صنایع در استان مولد تولید و اشتغال هستند که باید با حمایت از این قشر نسبت به ایجاد توسعه اقتصادی در استان گام برداشت.

کد خبر 4988292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha