۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۰۹

توسط کانون‌های مساجد بیله‌سوار انجام شد؛

برگزاری ۶۳ برنامه فرهنگسازی پیشگیری از کرونا در فضای مجازی

برگزاری ۶۳ برنامه فرهنگسازی پیشگیری از کرونا در فضای مجازی

بیله‌سوار- مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیله‌سوار گفت: از زمان شیوع کرونا تا بحال ۶۳ برنامه زنده از طریق شبکه‌های مجازی با موضوع در خانه بمانیم توسط کانون‌های فرهنگی انجام شد.

شهاب ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در بیله سوار از فعالیت مناسب کانون‌های فرهنگی هنری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: تعداد ۳۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان بیله سوار فعال است که از این تعداد ۱۷ مورد شهری و ۲۱ مورد روستایی است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بطن مسجد انجام می‌شود، افزود: این کانون‌ها با زبان هنر، فرهنگ را به جامعه تزریق می‌کنند و در کنار روحانیون و پایگاه‌های مساجد کارهای فرهنگی و هنری مفید و مختلفی انجام می‌دهند.

مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیله سوار به تاریخچه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان اشاره کرد و افزود: از سال ۷۳ فعالیت این کانون‌ها با افتتاح دو کانون در شهرستان آغاز شده و گام‌های مؤثری در راستای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی برداشته شده است.

ملکی بر ضرورت بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: تعداد ۱۶ کتابخانه باز، ۹ کتابخانه بسته و ۲ خانه دیجیتال در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ستاد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد کشور در قالب رویداد ملی فهما کانون فرهنگی و هنری شهید علایی روستای فولادلو قویی بیله سوار در بخش کتابخانه ای مقام اول کشور و کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) بیله سوار نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.

مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام کرونا نیمه تعطیل است عنوان کرد: در این ایام گام‌های مؤثری در راستای پیشگیری از کرونا و اطلاع رسانی توسط اعضای کانون انجام دهیم و در قالب پویش‌ها و کمپین‌ها آگاه سازی و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

ملکی تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا ۶۳ برنامه زنده از طریق شبکه‌های مجازی اجتماعی با موضوع در خانه بمانیم با همکاری مسئولان، روحانیون و گروههای هدف و جوانان برگزار کردیم و این برنامه‌ها تا ریشه کنی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4989472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha