۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح شد

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی به بخش دختران رسید

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی به بخش دختران رسید

مدیرکل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به شروع مسابقات قرآن، عترت، نماز در بخش دختران از امروز، گفت: فعالیت های پژوهشی در کنار این جشنواره را دنبال می کنیم.

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر که از امروز مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش دختران دانش آموز کلید خورده است، گفت: نکته‌ای که بسیار برای ما اهمیت دارد این است که حوزه فعالیت های قرآن عترت و نماز برای آموزش و پرورش یک باور اصلی است و شخص وزیر اهتمام بسیاری در این خصوص دارند و وقتی از محل برگزاری مسابقات بازدید کردند و نکات ارزشمندی را مطرح کردند و توصیه های پدرانه ای داشتند.

وی ادامه داد: برای آموزش و پرورش در این شرایط کرونا برگزاری مسابقات قرآنی به صورت حضوری میسر نبود اما برایمان مهم بود این فعالیت متوقف نشود و برای همین از طریق شبکه شاد این اتفاق مبارک رخ داد و جا دارد از همه دانش آموزان و دست اندرکاران و داوران که همگی داوران بین المللی هستند، تشکر کنم. بیش از ۷ و نیم میلیون دانش آموز در این مسابقات شرکت کردند و از اولیای دانش آموزان هم باید تشکر کرد که همراه فرزندانشان بودند و از برگزار کنندگان مسابقات در شهرستان های استان تهران و خراسان رضوی نیز باید ویژه تشکر کرد. آنها بیداری ها کشیدند تا بتوانند خادمین خوبی برای دانش آموزان قرآنی باشند.

مسیب زاده ادامه داد: بعضی از این دوره ها برای دانش آموزان تکرار شدنی نیست. دانش آموزی که در پایه هفتم تحصیل می کند دیگر این دوره را تجربه نمی کند و ما نمی خواستیم او این سال را از دست بدهد و همه هم و غم ما این بود که بگوییم شاید کرونا می تواند ما را در خانه بنشاند اما نمی تواند ما را از ارزش های والای دینی امان دور کند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از فعالیت های پژوهشی این بخش خبر داد و گفت: ما در بخش های مختلف جشنواره علوی را برگزار می کنیم که دلنوشته ها و سروده ها و… را شامل می شود که در خصوص امام علی (ع) دانش آموزان ارسال می کنند و همچنین موضوع انشا نماز را داریم که آثار برگزیده در این حوزه را چاپ می کنیم.

وی در پایان گفت: قریب به اتفاق داوران و شرکت کنندگان می گویند که امسال اتفاقی بسیار ارزشمند رخ داد. البته ما معتقدیم تربیت در فضای حقیقی و چهره به چهره صورت می گیرد و دنبال کارهای غیرحضوری نیستیم ولی الان این انتخاب ما نبود و اجباری بود که در آن قرار گرفتیم و باید تغییر روش می دادیم تا به بهترین نحو این مسابقات را اجرایی کنیم و امروز که برگزاری مسابقات در بخش دختران دانش آموز رسیدیم به نظرم کمترین مشکلات را داریم.

کد خبر 4997674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha