۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵

استاندار بوشهر:

مردم برای کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان بوشهر همکاری کنند

مردم برای کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان بوشهر همکاری کنند

بوشهر – استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آمارهای ابتلا به کرونا در استان بوشهر باید کاهش یابد، افزود: مردم برای کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان بوشهر همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: همه مردم برای مقابله با این بیماری کمک کنند و اگر همکاری مردم در کنار نظام سلامت نباشد، وضعیت بیماری در استان وخیم‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها، در استان وخیم‌تر خواهد شد، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موضوع سلامت دیگران امروز به عنوان یک امر معروف در جامعه مطرح است و از مردم استان انتظار داریم نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

گراوند اضافه کرد: فرمانداران از ظرفیت بزرگان مناطق مختلف برای تأکید به مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا به زودی ابلاغ خواهد شد مبنی بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه، جرایمی از جمله تذکر، توبیخ، کسر حقوق و انفصال از خدمت در انتظار متخلفان خواهد بود.

استاندار بوشهر گفت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ادارات و اصناف حق ارائه خدمت به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ندارند و مسئولیت ارائه خدمت به کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند با مدیر دستگاه خواهد بود.

گراوند تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ویژه‌برنامه‌های هفته دولت امسال با شرایط ویژه‌ای برگزار خواهد شد و سفرهای شهرستانی به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی انجام‌نشده و این برنامه‌ها به صورت ویدئوکنفرانس خواهد بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: دولت در سخت‌ترین شرایط مالی بعد از پیروزی انقلاب به سر می‌برد و فشار حداکثری دشمنان در کنار دشمن جدید که بیماری کرونا است، نهایت سختی را بر دولت تحمیل کرده اما با تلاش و همت دولت‌مردان اتفاقات بزرگی در سطح کشور و استان بوشهر افتاده است.

گراوند افزود: با همه مشکلات و گرفتاری‌ها شاهد افتتاح طرح‌های مهم زیرساختی، نفتی و گازی در کشور هستیم و استان بوشهر هم از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار بوشهر در مورد شرایط برگزاری کنکور سراسری گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری، به منظور برقراری آرامش و کاهش استرس داوطلبان، هیچ تیم نظارتی در محل‌های برگزاری کنکور حضور نداشته باشند.

وی با تأکید با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور سراسری اندیشیده شده است، بیان کرد: نظرات دانشگاه علوم پزشکی استان برای رعایت اصول بهداشتی در زمان برگزاری کنکور مورد تأیید ستاد استانی مقابله با کرونا بوده و باید اجرایی شود.

گراوند ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و ممنوعیت آئین‌های سنتی عزاداری در استان، تدابیر لازم برای برگزاری پرشور آئین‌های محرم با استفاده از فضای مجازی اندیشیده شود و صداوسیما و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: صداوسیما ساعت پخش برنامه‌های ویژه ماه محرم را به صورت دقیق به مردم اطلاع‌رسانی کند تا فرصت بهره‌مندی از این برنامه‌ها برای همه فراهم شود.

کد خبر 5001896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha