۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

چشم امید همه مومنان به اشک و روضه محرم است

چشم امید همه مومنان به اشک و روضه محرم است

کاشان - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: چشم امید همه مومنان به اشک و روضه محرم و عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری پیش از ظهر پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور محدودیت‌های بسیاری به خصوص در برگزاری مراسم‌های مذهبی پیش آمد که یکی از آنها عدم برگزاری نماز جمعه بود.

وی با اشاره به اینکه ما در هر حال از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت می‌کنیم، ابراز داشت: این دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و برای همه لازم الاجراست.

برکات برگزاری نماز جمعه

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برکات زیادی در برگزاری نماز جمعه وجود دارد، تصریح کرد: نماز جمعه نماد یک اجتماع باشکوه جامعه اسلامی است که همبستگی جامعه اسلامی را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری بر سید و سالار شهیدان خاطرنشان کرد: چشم و امید مؤمنان به اشک و روضه محرم و عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان داشت: در ماه‌های گذشته با تعطیلی نمازهای جمعه در برخی از نقاط کشور برکات مادی و معنوی فراوانی از مردم سلب شد که امیدواریم با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا مجدداً شاهد برگزاری نمازهای جمعه در کشور باشیم.

وی با اشاره به پیشینه درخشان کاشان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی و غیره تاکید کرد: شهر کاشان با هیئات مذهبی پرشور آن عجین شده است و هر جا اسم محرم و عزاداری بر امام حسین (ع) پیش می‌آید نام کاشان هم مطرح است.

شور و شعور حسینی مردم کاشان برای همگان مشهود است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حسینی بودن مردم کاشان را یک سرمایه بزرگ برای این شهر دانست و ادامه داد: شور و شعور حسینی مردم کاشان با وجود مردم مؤمن و ولایتمدار این خطه برای همگان مشهود است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ضمن تکریم از خدمات علمی، اجتماعی و دینی آیت الله نمازی اظهار داشت: آیت الله نمازی حدود ۱۵ سال در کاشان بودند و سرمنشا خیر در این منطقه بودند.

وی با اشاره به اینکه کاشان یک امتیاز خاص را دارد که هیچ شهرستانی دیگر در ایران ندارد، ابراز داشت: کاشان تنها شهرستان غیر از مراکز استان‌ها در ایران است که دارای نمایندگی ولی فقیه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این اعتبار به کاشان یک جایگاه ویژه داده است، تاکید کرد: کاشان از نظر ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، انقلابی و ریشه دینی فوق العاده و پیشینه پرافتخار مردم کاشان در کشور قابل مباهات است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به تعبیرهای رهبر معظم انقلاب به مردم و خطه کاشان در حکم آیت الله عباسعلی سلیمانی به عنوان ولی فقیه و امام جمعه کاشان بیان داشت: پیشینه پرافتخار و قابل مباهات علمی و فقهی و عرفانی و ظرفیت‌های فوق العاده انسانی کاشان قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با ملاحظات ظرفیت‌های کاشان یکی از افراد کارآزموده را به عنوان نماینده خود در این خطه انتخاب کرده است، افزود: آیت الله سلیمانی یک خطیب توانمند هستند که پیش از این نیز در زاهدان شاهد خطبه‌های مهم و اثربخش آیت الله سلیمانی بوده‌ایم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مردمان کاشان از آغاز با عشق به اهل بیت در خدمت آرمان‌های کشور و انقلاب اسلامی بوده اند، افزود: امیدواریم انتصاب آیت الله سلیمانی به عنوان امام جمعه کاشان آغاز تازه ای برای اتفاقات بهتر برای مردم این خطه باشد.

کد خبر 5003698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha