۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۰۷

در یک تماس تلفنی؛

گفتگوی«پمپئو» و «بن زاید» پیرامون تقویت روابط امارات- اسرائیل

گفتگوی«پمپئو» و «بن زاید» پیرامون تقویت روابط امارات- اسرائیل

وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد ابوظبی در مورد راههای تقویت توافق سازش میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی روز سه شنبه پیرامون راههای تقویت توافق سازش میان امارات متحده عربی و اسرائیل با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی امارات ( WAM) دو طرف پیرامون «روابط استراتژیک» آمریکا و امارات متحده عربی و همچنین توافق سازش سیزدهم اوت میان ابوظبی- تل آویو گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف در مورد چشم اندازهای تقویت این توافق «به شیوه‌ای که برای بنیان‌های صلح و ثبات در منطقه سودمند باشد (!)» صحبت کردند.

امارات متحده عربی با امضای این توافق سازش که با واسطه گری ترامپ به انجام رسید، سومین کشور در جهان عرب است که ظاهراً در ازای توقف طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، روابط کامل دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی برقرار می‌کند.

پمپئو روز دوشنبه در بیت المقدس ابراز امیدواری کرد که اسرائیل با کشورهای عربی بیشتری توافقنامه سازش امضا کند.

گفتنی است که پمپئو روز سه شنبه طبق برنامه تور منطقه‌ای خود از کشور سودان دیدار کرد. وی قرار است به بحرین و امارات سفر کرده و با «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات در شهر ابوظبی دیدار کند.

کد خبر 5008591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      #فروپاشی امریکا شروع شده است.انشالله.